۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۹۲۶۱۹
نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

فلسفه بیانیه گام دوم انقلاب میدان دادن به جوانان است

فلسفه بیانیه گام دوم انقلاب میدان دادن به جوانان است
کردستان ـ حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی به فلسفه بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: ابتدا باید بیانیه را درک و به آن ایمان آورد و بعد در «عمل» اجرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی به فلسفه بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه بهمن ماه سال 97 این بیانیه را صادر فرموده و مدت‌های زیادی روی تک‌تک کلمات آن کار شده است، اظهار کرد: براساس دین اسلام هر کسی که به سن چهل سالگی برسد، مردم توقعات ویژه‌ای از او خواهند داشت، بنابراین در آن زمان نیز 40 سالگی انقلاب بیانگر بلوغ و کمال بوده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب برای ادامه‌ راه روشن و موفقت کشور، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی و کلیدی جهت ساختن ایران اسلامی بزرگ در دهه دوم ارائه فرموده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه مسئولان و مردم و اولویت‌ها را مشخص کرده است، به یادآوری فرموده امام خمینی(ره) و قرآن؛ «فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیوةً طَیِّبَة» پرداخت و افزود: آرمان انقلاب اسلامی، ایجاد حیات طیبه است و تمدن‌سازی در این بیانیه نیز برگرفته از این پایه و اساس است.

وی با اشاره به مفهوم حیات طیّبه‌ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: معظم‌له فرموده حیات طیّبه‌ی یک ملّت، از جمله این است که این ملّت، عزیز زندگی کند، سربلند زندگی کند، وابسته نباشد، مستقل زندگی کند؛ رفاه، عدالت، نشاط کار، شوق کار، علم و فناوری و از سویی دیگر معنویت، خلقیات اسلامی، سبک زندگی اسلامی همه جزو حیات طیّبه‌ است.

 آرمان‌های انقلاب اسلامی بازگشت به آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه جامعه‌ منظم و بدون از هم گسیختگی جزو حیات طیّبه‌ است، اظهار کرد: اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بازگشت به آموزه‌های قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: معظم‌له فرموده جوان ما مایل است در کشوری که خانه ی اوست، فقر و عقب افتادگی و بدبختی نباشد؛ امنیت و عزت و افتخار وجود داشته باشد؛ صفا و محبت و روشن بینی بر فضای زندگی حاکم باشد؛ میدان کار و تلاش و پیشرفت در برابر او باز باشد؛ احساس پوچی نکند؛ هدف روحی و معنوی و والایی که در دل هر انسانی هست، بتواند آن را اشباع کند. این یک ترسیم کلی از آرمان هایی است که قاعدتاً یک جوان ایرانی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نقش جوان را تکلیفی برای این نسل دانست و ابراز داشت: وقتی از جوان سخن به زبان می‌آید، متأسفانه فورا ذهنمان به سمت افرادهای با سنین پایین 20 و 25 سال رفته، در حالی‌که آنچه که باعث پویایی جامعه شده و بیانیه به آن اشاره کرده این است که کارکردها و کارایی‌ها به سن جوان‌تر برسد.

وی با ذکر اینکه در سال‌های گذشته مسئول تراز اول کم بوده که به فرد 40ساله مسئولیت مهمی سپرده شده باشد، تأکید کرد: باید به توانمندی، خودباوری و واگذاری کارها و اعتماد به جوانان باور و این امر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان داشت: در استان کردستان جوانان فارغ‌التحصیل بسیاری زیادی وجود داشته که از ابتکار، خلاقیت و انگیزه برخوردارند که از دولت محترم انتظار می‌رود ضمن رفع موانع پیش‌رو؛ زمینه میدان دادن، باور و به‌کارگیری آنان را فراهم کند.

وی بر ضرورت تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات به جوانان تأکید کرد و گفت: جوانان پرانگیزه‌ای در استان وجود داشته که می‌توانند راه هر پیشرفتی را در کردستان فراهم و باز کنند.

بیانیه گام دوم انقلاب باید در عمل اجرایی شود 

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پاسخ به این سؤال که با گذشت سه سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت موضوع، چه میزان از آن در کشور و استان کردستان عملیاتی شده است، توضیح داد: بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به کل کشور و در قوا نیز به سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه ارتباط دارد اما معمولا روی قوه مجریه زوم می‌کنیم در حالی‌که باید ابتدا بیانیه را درک و به آن ایمان آورد و بعد در «عمل» آن را اجرایی کرد نه اینکه تنها به چاپ مقاله، برگزاری کلاس‌های متعدد و صرف سخنرانی کردن و حرف زدن بسنده کرد.

به گفته وی، کسی که می‌خواهد در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب صحبت و اظهار نظر کند باید چندین بار آن را مطالعه و آنالیز کرده باشد چراکه تک تک کلامات آن معنادار و مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب بیشتر به حوزه اقتصاد پرداخته شده است، اظهار داشت: بحث رفاه و آسایش مردم، برخورداری از امکانات بسیار خوب و بهبود وضعیت معیشتی‌، یک حرف اساسی است و مردم و جوامع وقتی مکتبی را می‌پسندند که برای معیشت و زندگی آنان برنامه داشته باشد، به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب به توجه به این حوزه تأکید فرموده است.

وی با یادآوری اینکه در دهه اخیر و قبل از آن شعارهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب با مفاهیم اقتصادی عجین شده است، افزود: نام‌گذاری شعار سال در رابطه با حوزه اقتصادی به این معناست که زمانی‌که مردم مسائل معیشتی، اقتصادی، رفاه، آسایش و امنیت‌شان سر و سامان بگیرد، آنوقت برای تبعیت از موارد دیگر آغوش می‌گشایند.

شاخصه‌های مدیریت جهادی 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مدیریت جهادی الهام گرفته از اصل «ما می‌توانیم» است، ادامه داد: مدیریت جهادی مبحث کامل و گسترده‌ای بوده که به حوزه‌های مختلف حوزه فرهنگی، اجتماعی و علمی مربوط است کمااینکه مدیر جهادی باید اهل عمل و سرعت کار داشته باشد نه اهل عجله، وقت خودش و مادیات برایش اولویت اول نیست به طوری‌که 80 درصد از وقت‌شان را بر 20درصد موضوعات گذاشته و برای حل مشکلات مردمی اولویت‌بندی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مدل‏سازی مدیریت جهادی با بهره‏‌گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی سرلوحه قرار گیرد، یادآور شد: در طول مدت 13ماه حضور در استان، ضمن نشست و برخاست با گروه‌های مختلف، سفرهای متعدد و بازدیدهای میدانی و آسیب‌شناسی مسائل و موضوعات مختلف با خود مردم؛ سعی کرده برنامه‌محور و مسئله‌محور حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه مدیران حوزه‌های مختلف باید مسائل استان را شناسایی کرده و با برنامه گام بردارند، یادآور شد: باید برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از افرادهایی استفاده شوند که درصد قابل توجهی از ملاک‌های داخل بیانیه را داشته باشند و در این‌صورت شاهد پیشرفت قابل توجهی خواهیم بود./د101/

ارسال نظرات