۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۶۹۲۶۲۴

چرا آرای عراق در امارات شمارش شد؟

چرا آرای عراق در امارات شمارش شد؟
امام جمعه نجف اشرف تقلب در پنجمین دوره انتخابات پارلمانی عراق را «اظهر من الشمس» خواند و این سؤال را از کمیسیون انتخابات عراق پرسید: «چرا آرای عراق در امارات شمارش شد؟».

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید صدرالدین قپانچی» خطیب نماز جمعه نجف اشرف دیروز در سخنانی وقوع تقلب در انتخابات پارلمانی عراق را حتمی و «اظهر من الشمس» دانست و از احزاب سیاسی خواست قبل از شمارش دستی آرا با یکدیگر گفت‌وگو و نتایج انتخابات را پس از اصلاح آن قبول کنند.

وی با تأیید اینکه پنجمین دوره انتخابات پارلمانی عراق یک تجربه موفق سیاسی و مذهبی است، افزود: «مردم آنچه را که باید انجام می‌دادند، انجام دادند و اکنون توپ در زمین کمیسیون و نهادهای سیاسی است».

سید صدرالدین قپانچی در ادامه سخنان خود در نماز جمعه نجف اشرف تصریح کرد: کمیسیون انتخابات به در نظر گرفتن دومیلیون رأی اعتراف کرد و این باعث می‌شود علامت سؤال بزرگی را روی عملکرد کمیسیون و عدم اعتماد به کمیسیون ایجاد کند.

وی از کمیسیون انتخابات خواست با همه شفافیت خود عراق را از بحران نجات دهد و این پرسش را از کمیسیون مطرح کرد: «چرا شمارش آرا در کشور امارات انجام شد؟».

هدف از بحران لبنان به زانو درآوردن این کشور در برابر اسرائیل است

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از سخنانش به بحران لبنان و درگیری‌ و تیراندازی به‌سمت معترضان و روند بررسی پرونده انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت: این بحران با هدف ایجاد درگیری‌های داخلی ایجاد شده است و بی‌شک هدف به زانو درآوردن لبنان در برابر اسرائیل است.

وی تأکید کرد که جنگ داخلی لبنان مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه به‌نفع اسرائیل خواهد بود؛ چراکه آنچه در لبنان و منطقه رخ می‌دهد یکی از سناریوهای تسلیم شدن به‌نفع استکبار و صهیونیسم جهانی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صفدری
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
انتخاب مردم عراق یا آمریکا شیطان بزرگ؟؟ کاملا مشخصه تقلب شده و مهرهای آمریکا روی کار اومدن. اصلا چرا آرا در امارات شمارش شده؟
1
0
صفدری
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
خیلی عجیبه در کربلا و نجف و استانهای شیعی فتح رای نمیاره .اما در مناطق سنی نشین و کرد نشین رای داره . در بغداد جریان صدر همه رای ها را بدست آورده در حالیکه فقط شهرک صدر طرفدار اون هستند .بنابراین تنها با شمارش دستی همه آرا باید موافقت بشه .
1
0
شریفی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
تضعیف حشد الشعبی در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۸ شروع شد

فرآیندی که به نتیجه انتخابات فعلی عراق منجر شد هم از همان منشا است...

پازل خاورمیانه از شرق و شمال و جنوب غربی به سود ایران نیست، باید خودمان را از نظر اقتصادی و توان نظامی بشدت تقویت و آماده کنیم
1
0
صابر
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
نتیجه انتخابات عراق درواقع حکم به تجزیه عراق است. منتظر کشور کردستان باشید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
فساد در انتخابات بسیار مهمتر از فساد در سایر ارکان است .اعتراضات گسترده بایستی تا تحقق خواسته مشروع گروههای سیاسی ادامه یابد .کوتاه آمدن در این زمان بمعنای ازبین رفتن ایثار شهدای مبارزه با داعش و کشورهای حامی آنهاست.
1
0
ثابتی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آن روزی که نمایندگان مجلس عراق بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابومهندس، بجای انتقام از امریکا و انتخاب یک نخست وزیر انقلابی! با نهایت سادگی و غفلت یا بی بصیرتی، در حالی که حزب الله عراق اتهامات بسیار مهمی را علیه الکاظمی مطرح می کرد؛ از الکاظمی حمایت کردند و او را بر گرده ملت عراق نشاندند و سرور خود کردند! باید فکر می کردند که نتیجه این انتخاب بشدت خطرناک و غفلت عظیم! ممکنست به نابود شدن انقلاب ملت عراق که میلیونها شهید بخاطرش تقدیم کرده اند منجر شود!
1
0
قیاسعلی شیری
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
تلاش امریکا و کشورهای عربی در این است که دولت عراق را به طرفدارن سابق حزب بعث و داعشها کنونی و بعضی غرب گراها واگذار کنند. الحبوسی کسی است که‌ آنها می خواهند در قدرت قرار دهند. امروز اگر مردم سکوت کنند شاید فردا دیگر دیر باشد. باید تک تک آرا با حضور نمایندگان تمام احزاب شمارش و برسی شوند که تقلب نشده باشد
1
0