۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۶۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای بیش از ۲۵ ویژه‌برنامه محوری به مناسبت هفته وحدت در خراسان ‌شمالی

اجرای بیش از ۲۵ ویژه‌برنامه محوری به مناسبت هفته وحدت در خراسان ‌شمالی
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام رفیعی گفت: به مناسبت هفته وحدت بیش از 25 ویژه‌برنامه محوری فرهنگی در سطح شهرستان‌های مختلف استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز، در نشست برنامه‌ریزی هفته وحدت، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: بیش از ۲۵ برنامه به مناسبت هفته وحدت در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وحدت در جوامع بشری افزود: در شرایط سخت و دشوار فعلی که دین اسلام مورد هجوم و تخریب بدخواهان و گروهک‌های تکفیری قرارگرفته است، بهترین و مهم‌ترین راهکارهای عملی برای تحقق وحدت میان مسلمین به دور از شعارهای ذهنی، تمسک جستن به ولایت و اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که دشمنان برای اختلاف بین مسلمان از آن استفاده می‌کنند، مسئله اختلافات مذهبی، شیعه و سنی است و با ایجاد این اختلاف درصدد هستند تا برادران را به جان هم بیندازند و نقاط اشتراک مهمی که بین برادران سنی و شیعه هست را کوچک جلوه دهند تا به اهداف شومشان برسند و لازم است همه ما مسلمانان هوشیار باشیم.

وی اظهار داشت: هفته وحدت یکی از یادگارهای ماندگار و تاریخی امام راحل عظیم‌الشأن (ره) است و پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه باهم برادرند و باید میراث نبوت را پاس بداریم.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌های هفته وحدت در استان خرسان شمالی، «نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل تسنن»، «اعزام سخنران به نمازهای جمعه و مساجد اهل سنت»، «دیدار با خانواده شهدای اهل سنت»، «دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه اهل تسنن»، «تقدیر از خیرین و چهره‌های جهادی اهل سنت»، «برگزاری کارگاه آشنایی با فرقه‌های ضاله»، «برگزاری میز خدمت در مناطق مساجد و نماز جمعه‌های اهل سنت» و «برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه هفته وحدت» است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: انس و الفت بین برادران اهل سنت و شیعه در خراسان شمالی مثال‌زدنی است و با برگزاری برنامه‌های مشترک، در تلاش هستیم تا این وحدت و الفت را نمایان ساخته و مشترکات مذاهب اسلامی را در این منطقه تقویت کنیم.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 863 هزارنفری خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان‌های مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)،(دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات