۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۲۶۹۲
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای؛

رژیم تروریست پرور آمریکا به جنگ افروزی‌های خود علیه امت اسلامی خاتمه دهد

رژیم تروریست پرور آمریکا به جنگ افروزی‌های خود علیه امت اسلامی خاتمه دهد
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای تصریح کرد: رژیم آمریکا و هم پیمانان کاخ‌سفید بایستی به جنگ افروزی‌های خود علیه امت اسلامی به ویژه افغانستان خاتمه دهند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درپی انفجار در نماز جمعه قندهار افغانستان و شهادت جمعی از نمازگزاران بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَ مَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا» (آیۀ93سورۀ نساء)                        

بار دیگر اخبار کشتار وحشیانه و غیر انسانی مردم بی گناه افغانستان به دست عوامل تروریستی داعش مورد حمایت آمریکای جنایتکار، غمی بزرگ بر دل مسلمانان و آزادگان جهان نشاند.

حملۀ تروریستی تکان دهنده جمعۀ گذشته در قندوز افغانستان و زخم های تازۀ آن که هنوز فرصت مرهم نیافته بود، در حمله تروریستی دیگری به مسجد شیعیان در ولایت قندهار، شماری از نمازگزاران نماز جمعه، شهید و چند تن دیگر به شدت زخمی شده اند.

تن رنجور افغانستان مقاوم و مظلوم از جنایت های متعدد و مرگبار ماشین جنگی استکبار جهانی که هنوز مجال مرهم بر دردهای متعدد خود نیافته، امروز هزیمت بارتر به زیر چنگال یورش های وحشیانه داعش این ولد نامشروع و چموش آمریکا، خسته تر از همیشه به امید عدالت، آزادی و آرامش، در خون مردان و زنان و کودکان بی گناه، مقاوم و مظلوم خود می غلتد و در آتش تفرقه و کینه طراحی شده اتاق های فکر استکبار به دستان تا مرفق غرق در خون بی گناهان و در غم ترور فرزندانش در قندهار و قندوز، همچنان می سوزد.

فاجعۀ غمبار و جانسوز ترور کشتار مردم، این بار در قندوز افغانستان، آن هم در ایام ربیع المولود و در آستانـۀ هفتـۀ وحدت امت بزرگ اسلامی، موجب جریحه دار شدن مجدد قلوب و مایـۀ خشم انقلابی میلیون ها مسلمان و آزاده در سطح جهان شد، که دیری نمی پاید که این آتش و خشم انقلابی مسلمانان جهان؛ دامان غرق در خون بی گناهانِ آمران، عاملان و مسببانش را سخت بگیرد.

بی‌تردید تکرار این گونه جنایات هولناک، آن هم در شرایطی که به ظاهرآمریکا از افغانستان خارج شده، بیش از همه متوجه آمریکای جنایتکار بوده و سردمداران کاخ سفید را متهم و مسبب اصلی آن نشان می دهد، که با انتقال تروریست‌های تکفیری از سوریه و عراق به افغانستان و جلب همکاری حامیان منطقه‌ای خود با حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و فکری برای ارتکاب جنایات تروریستی؛ درصدد القای گزارۀ بازگشت جنگ و ناامنی به افغانستان با خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور است.

رژیم تروریستی و تروریست پرور ایالات متحدۀ آمریکا و هم پیمانان کاخ‌سفید بایستی به جنگ افروزی‌ها و کینه توزی‌های شیطانی خود علیه امت اسلامی به ویژه ملت مظلوم افغانستان خاتمه دهند؛ چرا که افکار عمومی جهانیان باور دارند با خروج آمریکایی‌ها از غرب آسیا موجبات امنیت و آرامش پایدار ملت‌های مسلمان منطقه فراهم خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن محکومیت شدید این توطئه آمریکایی و جنایت فراموش ناشدنی، با عرض تسلیت این مصیبت جانکاه و ابراز همدردی با مردم شریف، نجیب، شجاع و مظلوم افغانستان، علمای اعلام، بزرگان و حوزه های علمیه، تمامی مسلمانان و آزداندیشان و آزادگان جهان و همه بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن فاجعه و با درود به روان پاک همۀ شهدای گرانقدر امت اسلام و شهدای این جنایت تروریستی، شفاء و سلامتی عاجل مجروحان و عزّت و سربلندی امت اسلامی به ویژه مسلمانان کشور دوست، برادر و بی دفاع افغانستان را از خداوند متعال مسألت کرده و مصرّانه و مجّدانه از مسئولان آن کشور و تمامی مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر می خواهد تا با تحقیق و بررسی پیرامون این جنایت ها و شناسایی و مجازات جدی عاملان و مسببان آن، از تکرار این گونه فجایع تلخ و جانکاه جلوگیری کنند.

ارسال نظرات