۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۹۲۷۰۰
مشاور رئیس جمهور الجزایر:

فرانسوی‌ها سیاست نابودی و ویرانی ملت و دولت الجزایر را اجرا کردند

فرانسوی‌ها سیاست نابودی و ویرانی ملت و دولت الجزایر را اجرا کردند
عبدالمجید شیخی مشاور رئیس جمهور الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرانسوی ها سیاست نابودی و ویرانی را علیه ملت و دولت الجزایر اعمال کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالمجید شیخی مشاور رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که فرانسه در دوران استعمارگری اش هیچ شرایط قانونی برای الجزایر وضع نکرد.

وی افزود: فرانسه با وجود اینکه قوانین بین المللی او را ملزم کرده بود تا الجزایر را بدون کشتار و خونریزی ترک کند، سرزمینی خون آلود با قربانیان و مفقودان برای ما باقی گذاشت.

شیخی با بیان اینکه فرانسوی‌ها آمده‌اند تا سیاست نابودی و ویرانی علیه ملت و دولت الجزایر را اعمال کنند، گفت: فرانسه که آواز عدالت و دموکراسی سر می‌دهد، فرمان کشتار صادر می‌کرد.

این درحالی است که وزارت ارتباطات الجزایر روز یکشنبه اعلام کرد: الجزایر تا زمانی که فرانسه مسئولیت کامل خود را بشناسد و متعهد به پذیرش تبعات تمامی جنایت‌هایش علیه ملت الجزایر شود، این کشور را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

گفتنی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیراً در دیدار با نوادگان الجزایری‌هایی که به نفع فرانسه در جنگ‌های استقلال الجزایر جنگیده بودند، با اشاره به حضور عثمانی در این کشور بین سال‌های ۱۵۱۴ تا ۱۸۳۰ میلادی گفته بود که آیا قبل از استعمار فرانسه ملت الجزایری وجود داشت؟ سوال این است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین مدعی شده بود که رئیس جمهور الجزایر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون با اشاره به تاریخ فرانسه در الجزایر، مدعی شد که قصد داشته تاریخ الجزایر را به زبان عربی و آمازیغ بازنویسی کند تا اقدامات ترکیه‌ای ها در بازنویسی و تحریف تاریخ را رسوا کند.

ماکرون همچنین افزود: پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن‌ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

در پی این اظهارنظر و تشدید تنش میان الجزائر و فرانسه، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر که بارها از وجود توطئه علیه کشورش هشدار داده، دستور بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسه را صادر کرد./۹۸۸/

منبع: العهد

ارسال نظرات