۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۹۲۷۴۵
امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد؛

آینده مسلمین در گرو وحدت و برادری / اسلام وحدت آفرین است

آینده مسلمین در گرو وحدت و برادری / اسلام وحدت آفرین است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: آینده جهان اسلام در گرو وحدت و برادری است و تنها در سایه این انسجام است که می توان برای ملت های مسلمان آینده ای خوب و امیدوارکننده متصور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه،  آیین آغاز هفته وحدت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور روحانیون اهل سنت و اهل تشیع، مدیران دولتی و ... برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما در این مراسم اظهار داشت: اسلام در اصل یک دین وحدت آفرین است و موضوع وحدت در آن حل شده ولی کسانی هستند که همواره به دنبال ضربه زدن به وحدت و انسجام در این شریعت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: یکی از ویژگی اسلام این است که با اخلاق همواره پیش رفته است و این دین با وجود نازنین رسول اکرم (ص) به دینی مترقی و وحدت آفرین تبدیل شده است.

امام جمعه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان با اشاره به اینکه وحدت در معنای لغوی یعنی ید واحده، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده همواره بر مساله معنویت تاکید گردیده که این مورد از نیازهای اصلی جهان کنونی می باشد زیرا در عصر کنونی باید گفت که معنویت گوهر گمشده نسل بشر محسوب می گردد.

آیت الله علما اظهار داشت: رسول اکرم(ص) با اخلاق و سیره خاص خویش برای همه انسان ها سلامتی و سلام را به میراث گذاشتند، زیرا این دین وحدانی همواره انسان را به سمت صراط مستقیم و نیکی تشویق می کند که در این میان می توان وحدت را یکی از این نیکی ها دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وحدت شالوده آفرینش است، تاکید کرد: آینده و اقتدار کل جهان اسلام در گرو وحدت و برادری است و تنها در سایه این انسجام است که می توان برای ملت های مسلمان آینده ای خوب و امیدوارکننده متصور شد.

این عالم کرمانشاهی در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با همین وحدت و برادری مسلمین توانست در برابر استکبار و استبداد قیام کنند و پایه های یک حکومت اسلامی را بنیان گذاری نمایند.

وی در ادامه گفت: علیرغم مشکلاتی که در کشور داریم، در مقابل سرمایه های بزرگی درکشور همانند ولایت و رهبری داریم که باید به خوبی قدردان این سرمایه ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه موضوع وحدت در کرمانشاه که یکی از متنوع ترین استان های کشور در بحث مذاهب و قومیت هاست، کاملا حل شده است و این خطه را می تواند محور وحدت در کشور دانست./1400/پ210/

ارسال نظرات