۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۷۴۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ایران اسلامی، در برابر فجایع اخیر افغانستان سکوت نخواهد کرد

ایران اسلامی، در برابر فجایع اخیر افغانستان سکوت نخواهد کرد
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: داعش به عنوان نیروی خط مقدم سران سلطه در افغانستان بدون هیچ مانع و ابایی دست به جنایت می زند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز با حضور در جمع طلاب و روحانیون اهوازی که در پی محکوم کردن کشتار شیعیان مظلوم افغانستان، در مسجد اعظم اهواز تجمع کرده بودند گفت: انفجارهایی که در این چند روزه در افغانستان شاهد آن هستیم محدود به این دو انفجار خونین نمی شود. در این مدت که طالبان زمام امور افغانستان را در دست گرفته، شاهد بیش از سی انفجار در افغانستان هستیم. انفجارهایی که غالباً علیه شیعیان این کشور بوده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه انفجارهای این چند روزه حاوی پیام مهمی است اظهارداشت: نخست آنکه بی تردید این حملات تروریستی ادامه خواهد داشت و پیام دوم این است که طالبان، اراده جدی و عزم راسخی برای برقراری امنیت در افغانستان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه داعش به عنوان نیروی خط مقدم سران سلطه در افغانستان بدون هیچ مانع و ابایی دست به جنایت می زند، خاطر نشان کرد: کشورهای نظام سلطه به خوبی می دانند هر جا که عقب نشسته و مردم کشورها را به حال خود رها کنند، موازنه قدرت به ضررشان خواهد بود؛ از این رو با برهم زدن امنیت از سوی ایادی منطقه ایشان می کوشند موازنه قدرت را به سود خود به پایان ببرند. دولت بر سر کار آمده افغانستان باید به خوبی بداند که ایران اسلامی، در برابر فجایع انسانی در هیچ کجا از جهان بویژه در افغانستان، سکوت نخواهد کرد. از سوی دیگر نه به منزله ورود نظامی اما دولت اسلامی ما نیز باید دوشادوش شیعیان افغانستان ایستاده و به کمک مردم ستمدیده این کشور بشتابد./د101/

ارسال نظرات