۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۹۲۸۲۹
دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر اصفهان:

حوزه علمیه از مسائل جامعه غفلت نکند

حوزه علمیه از مسائل جامعه غفلت نکند
اصفهان ـ حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره توطئه دشمنان علیه جامعه، گفت: حوزه علمیه نسبت به مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه وظیفه دارد و نباید دچار غفلت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، ظهر امروز در مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال 94 اشاره کرد و گفت: در حقیقت اساس کار ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این قانون دیده شده است.

وی در ادامه افزود: در ماده 16 این قانون 12 شرح وظیفه برای ستاد امربه معروف و نهی از منکر دیده شده است، امام جمعه هر شهرستان ریاست ستاد در آن شهرستان است و مدیر حوزه علمیه خواهران از جمله اعضا ستاد در شهرستان‌ها است و مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نماینده حوزه خواهران در ستاد امر به معروف در استان است.

مصوبات ستاد احیا امر به معروف لازم الاجرا است

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه همه اعضا اعم از استاندار و امام جمعه و دیگر مسؤولان باید شخصا در جلسات شرکت کنند، خاطرنشان کرد: مصوبات این ستاد لازم الاجرا است و عدم اجرای مصوبات به عنوان استنکاف از قانون محسوب می‌شود و به حکم قانون حتی می‌تواند منجر به انفصال از خدمات دولتی بشود.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: هرچه تلاش ما طلاب و روحانیون بیشتر باشد و حوزه علمیه در مسائل فرهنگی، اجتماعی، دینی و حتی سیاسی تقویت بشود شرایط جامعه بهتر خواهد شد، نمی‌توان مدعی جایگاه زنان در جامعه شد درحالی که زنان نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت هستند. اساسا در فرهنگ دینی ما بی تفاوتی جایگاهی ندارد.

وی به وجود یک جریانی در سالهای گذشته در اصفهان برای ترغیب افراد به تغییر جنسیت، اظهار کرد: انسان از یک روح، یک جسم و یک روان تشکیل شده است. همه قسمت‌های بدن متخصص مربوط به خود را دارد و روان انسان نیز متخصص خود را دارد. ما سؤال کردیم آیا افراد ترنس مشکل جسمی دارند یا روحی؟ مطرح شد که مشکل این افراد روحی است و ما خواستار درمان آنها از طریق مراجعه به متخصص در زمینه مسائل روحی و روانی شدیم.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد ادامه داد: اگر کسی که تغییر جنسیت می‌دهد مشکلات روحی دارد تا مشکلات جسمی و باید با ارجاع آنها به متخصصین روحی و روانی مشکلات آنها را برطرف کرد. برخی افراد از نظر جنسی خنثی هستند و مشکلات آنها جسمی است و به همین منظور باید به پزشکان مراجعه و درمان بشوند.

وی از تغییر جنسیت سالیانه حدود 40 نفر در استان اصفهان پیش از سل 96 خبر داد و تصریح کرد: بعد از پیگیری‌هایی که برای درمان روحی و روانی افراد داشتیم آمار تغییر جنسیت در استان اصفهان در سال 97 و 98 به صفر رسید. تغییر جنسیت مشکلاتی برای افراد و جامعه به دنبال دارد.

کم کاری حوزه علمیه نسبت به مشکلات جامعه

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تأکید بر ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در خصوص حل مشکلات و معضلات جامعه، اظهار کرد: حوزه علمیه نسبت به مسائل فرهنگی اجتماعی کم کاری کرده است و متأسفانه گاهی نسبت به برخی مسائل جامعه بی اطلاع است.

وی در ادامه افزود: امروز بلاگرها و واینرها مشغول خط دادن به فرزندان ما هستند و امام جماعت مسجد نقشی در هدایت آنها ندارند. در شبکه‌های اجتماعی مشکلات و معضلات بسیاری قرار دارد و دست همه فرزندان ما تلفن همراهی قرار دارد که از طریق آن وارد این شبکه‌ها می‌شوند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد به تشریح توطئه‌های رسانه‌ای علیه بانوان و مسأله حجاب پرداخت و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و آسیب‌های بسیاری در جامعه ما وجود دارد و نیازمند سواد رسانه در خصوص مواجهه با این ظرفیت‌ها و آسیب‌ها هستیم.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، بر ضرورت تکریم و حفظ شئون بانوان در جامعه تأکید کرد و گفت: دشمنان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال توطئه علیه بانوان هستند. امروز کشف حجاب و پوشش‌های نامناسب عاملی برای جذب مخاطب در فضای مجازی شده است و این از آسیب‌های فضای مجازی است که با توطئه‌های پیچیده و کمپین‌ها و اتاق فکرهای هدایت شده از سوی خارج نشین‌ها با بودجه‌های کلان آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به غفلت دستگاه‌های مختلف نسبت به جامعه و نیازهای مردم و مسائل فرهنگی و مذهبی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیون وظیفه سنگینی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه دارند و نباید دچار غفلت نسبت به جامعه بشوند./971/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات