۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۸۴۲

وحدت شیعه و سنی کمک به جامعه اسلامی

وحدت شیعه و سنی کمک به جامعه اسلامی
ماموستا فرجی گفت: وحدت شیعه و سنی مانند اتحاد انگشتان یک دست می باشد که در صورت اتحاد بسیار مفید خواهد بود.

با ماموستا مختار فرجی امام جمعه شهرک گریزه شهرستان سنندج در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: وحدت شیعه و سنی مانند اتحاد انگشتان یک دست می باشد که در صورت تجمیع و اتحاد بسیار مفید خواهد بود و به همین خاطر یکی از ضروریات و واجبات اسلام است و می تواند فوائد بسیار زیادی داشته باشد.

امام جمعه شهرک گریزه با بیان معنا وحدت ابراز داشت: وحدت اسلامی به معنای معتقد شدن به عقیده یک دیگر نیست بلکه به معنی تحمل کردن همدیگر، به این معنا که عقائد همدیگر را بپذیریم و تحمل کنیم است که در این صورت خللی با عقیده خودمان نیز ندارد.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه فتح  می فرماید ما مکلف هستیم که پیامبر را کمک کنیم و اورا بزرگ بدانیم و این بزرگ دانستن و کمک کردن رسول الله در دوستی و برادری محقق می شود و با اختلاف و تفرقه در بین خود نه تنها به پیامبر اکرم کمک نکردیم بله بر ضد توصیه ایشان عمل کرده ایم و موجب رنجش حضرت رسول شده ایم.

امام جمعه شهرک گریزه گفت: اهمیت اتحاد مذاهب اسلامی به این شمل است که اگر یکی از آنها نباشد برای وجود انسان نقص محسوب می شود لذا مذاهب اسلامی چنین فرصتی هستند که می توانند موجب فوائد زیادی در جامعه اسلامی شوند.

در پایان ماموستا فرجی با اشاره به سوره مبارکه نساء خاطرنشان کرد: در سوره مبارکه آمده است که کسانی که کافر شده اند آرزو می کنند که ما مسلمانان با هم انشقاق و تفرقه داشته باشم که در این صورت ضعیف می شویم و دشمنان با یک حمله کار ما را تمام می کنند به همین خاطر وحدت بین شیعه و سنی به این میزان با اهمیت است.

ارسال نظرات