۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۶۹۲۸۵۰
حجت الاسلام والمسلمین رجائی نیا:

حوزه باید به قوه عاقله فرهنگی جامعه تبدیل شود

حوزه باید به قوه عاقله فرهنگی جامعه تبدیل شود
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل شدن حوزه به قوه عاقله فرهنگی جامعه، پاسخگویی حوزه در برابر معضلات مربوط به حوزه، از اهداف کار است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجائی نیا در نشست ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: بسیاری از طرح های تحولی که نیازمند پشتیبانی مالی بود، روی زمین مانده است؛ اما بسیاری از نهادها به خوبی به نقش آفرینی پرداخته اند.

وی افزود: ستادهای مربوطه با حرکت های جهادی و با کمترین میزان بودجه شکل گرفت و تحقق دین در جامعه، تبدیل شدن حوزه به قوه عاقله فرهنگی جامعه، پاسخگویی حوزه در برابر معضلات مربوط به حوزه، نفی سکولاریسم و فرهنگ سازی در راستای وظایف محوله ستادها، از اهداف کار است.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: ستادهای راهبری جمعیت و خانواده، عفاف و حجاب، فناوری های هوشمند، سند تحول آموزش و پرورش، امر به معروف و نهی از منکر، محیط زیست، فضای مجازی، مهاجرین، فرق و ادیان، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و چند ستاد دیگر از مجموعه ستادهای ایجاد شده به حساب می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی نیا مطرح کرد: بحمدالله هم مجلس و هم دولت به ویژه در دوره جدید استقبال ویژه ای با این برنامه های حوزه داشته اند و در حال حاضر همت حوزه را برای پیشبرد اهداف می طلبد.

ارسال نظرات