۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۶۹۲۸۵۶
سید حسن نصرالله:

باید پشت مستکبران را با وحدت به زمین بزنیم

باید پشت مستکبران را با وحدت به زمین بزنیم
سید حسن نصر الله در نشست اول کنفرانس وحدت بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان قسم خورده اسلام تأکید کرد و گفت: عملگرایی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در نشست اول سی و‌ پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) گفت: این پیامبر بزرگوار نجات دهنده دنیا و آخرت است و ایام ولادت ایشان به عنوان ایام هفته وحدت در نظر گرفته شده است که در این هفته سال هاست به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کنفرانس های متعددی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سال های پیش جهان اسلام با مشکلات و فتنه های بزرگی مواجه است و نیروی استکبار و در رأس آن آمریکا روابط بین مسلمانان را هدف قرار داده اند، اما از آن سو از بعد از انقلاب اسلامی تلاش هایی در چهارچوب تقریب و همکاری و انسجام بین مسلمین به روش های مختلف انجام شده است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: دستاوردها و نتایجی که در کنفرانس‌های وحدت اسلامی طی بیست سال اخیر محقق شد، نقش بسزایی در پشت سر گذاشتن بسیاری از تهدیدها و چالش‌ها و مقابله با آنها داشته است.

وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی، حقیقی و مبارک ما باید تحقق صلح جامع و وحدت میان مسلمانان باشد.  استقلال فراتر از طایفه گری و وحدت همان چیز مبارکی است که به آن نیاز داریم و ده ها سال است که به دنبال آن می‌گردیم.

سید مقاومت لبنان تصریح کرد: باید به دنبال ایده‌ها و افکار نو باشیم، وقتی این گونه کنفرانس ها برگزار می‌شود باید افکار بررسی شده و از تجربه‌ها استفاده کرد؛ باید در این کنفرانس‌ها تشکیل کمیته‌ ای بررسی شود که در تهران علما به‌ صورت دوره‌ای حضور یابند و تجارب را به اشتراک بگذاریم و عملگرایی را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: هرجا وحدت و هماهنگی داشتیم، نتیجه خوبی گرفتیم ولی نتیجه تشتت و پراکندگی مشخص است و باید از حوادث گذشته برای آینده امت اسلام درس بگیریم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: باید تلاش کنیم پشت آمریکا و استکبار را با وحدت و هماهنگی و همکاری به زمین بزنیم و آن‌ها را شکست دهیم، وقتی نیت ها خالص و برای خدا باشد، موفقیت ها رقم خواهد خورد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
موسی روح الامینی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
آیا ایران تهدید علیه صلح است؟
بنا به شهادت تاریخ آمریکا از سال ۱۷۷۶ که به استقلال رسیده است تا کنون بیش از ۲۲۰ جنگ و کودتا و دخالت نظامی بر علیه سایر کشورها انجام داده است و آمریکا فقط در سه کشور اقدام نظامی امنیتی انجام نداده است.. و بنابراین تهدید آشکار علیه صلح جهانی است. این در حالیست که هر بار کشورهای کوچکی مثل عراق و سوریه و لیبی و افغانستان و ایران صرفا بخاطر اقدام به ساخت سلاح هسته ای یا شیمیایی که آمریکا انبارهایشان مملو از چنین سلاحهایی است. به عنوان تهدید صلح جهانی معرفی می شوند... شورای امنیت و سازمان ملل فریب ادعاهای دروغ آمریکا را نخورند.
تهدید صلح جهانی جرم است.
مطابق منشور ملل متحد تهدید صلح جهانی جرم است و این همان بهانه ای است که مبنای تحریمات علیه ایران است. در حالیکه لفاظیها و رجزخوانی های سیاسی تهدید صلح جهانی نیست و صلح جهانی وقتی به خطر می افتد که یک نفر مثل هیتلر به چندین کشور حمله نظامی کند . حتی درگیری های مرزی بین دو همسایه که اختلافات منطقه ای دارند تهدید صلح جهانی محسوب نمی شود چه برسد اقدام به ساخت سلاح اتمی که سایر کشورها قبلا آن را ساخته اند و قصد دارند ایجاد انحصار اتمی کنند و این خلاف قوانین ضد انحصار تجارت آزاد هم هست.
: حق وتوی غربیها از دیکتاتوری بدتر است..از حجاب اجباری هم زورگویانه تر است...ایجاد انحصار اتمی و دادن بمب اتمی به کشورهای خودی و محروم کردن کشورهای غیرخودی از بمب اتمی عین استبداد و دیکتاتوری و مخالف تجارت آزاد جهانی است و باید محکوم شود.
0
0