۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۹۲۸۵۷
عضو ارشد جنبش حماس:

عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خنجر خیانتی بر پیکره ملت فلسطین است

عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خنجر خیانتی بر پیکره ملت فلسطین است
عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد: عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خنجر خیانتی است که از پشت به ملت فلسطین زده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اسماعیل رضوان، عضو ارشد جنبش حماس و وزیر سابق اوقاف فلسطین، عصر سه‌شنبه 27 مهر، در نخستین روز برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در سخنانی ضمن ابلاغ سلام اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و ابلاغ درود ملت فلسطین به ویژه اهالی بیت المقدس و غزه و یاران مقاومت به رهبر، مسئولان، دولت و ملت ایران، اظهار کرد: وحدت اسلامی یک فریضه شرعی و یک ضرورت بشری محسوب می‌شود. کما اینکه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم آیات بسیاری درباره ضرورت وحدت بیان فرموده است. در همین حال، پیامبر اکرم (ص) نیز می‌فرمایند: «مَثَل مؤمنان در پیوند، دوستی، محبت و رحمت به یکدیگر مَثَل یک پیکر زنده است که اگر جزئی از آن به درد آید، سایر اجزای پیکر با بیداری و رنج با آن همدردی می‌کنند».

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، بشریت را از تفرقه و تنازع بازداشته و فرموده است: « وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ» «و فرمان خدا و پیامبرش را اطاعت کنید و نزاع و کشمکش نکنید تا سست نشوید و قدرت و شوکت شما از میان نرود و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است».

رضوان با بیان اینکه مسئله فلسطین در حال حاضر مرحله خطرناکی را سپری می‌کند، تصریح کرد: امروز قدس و مسجدالاقصی در خطر هستند و اشغالگران صهیونیست تلاش می‌کنند تا با سوء استفاده و بهره‌برداری از حمایت‌های آمریکا و از رهگذر عادی‌سازی روابط با برخی رژیم‌های منطقه، طرح‌ها و پروژه‌های خود در زمینه یهودی‌سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را عملیاتی سازند. هدف نهایی اشغالگران صهیونیست، ویران کردن مسجدالاقصی و برپایی معبد موهوم «هیکل سلیمان» بر روی ویرانه‌های آن است. بنابراین، جلوگیری از عملیاتی شدن این هدف شوم مستلزم یکپارچه‌سازی تلاش‌های جهان عرب و جهان اسلام برای حمایت از ایستادگی و مقاومت اهالی قدس و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت نزد نسل‌های مختلف امت اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت قدس در اسلام گفت: قدس اولین قبله مسلمانان و دومین مسجد و محل عروج پیامبر اکرم (ص) محسوب می‌شود. قدس امروز مسئله‌ای است که به تمامی امت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند. مسجدالاقصی نیز جزو سه مسجدی است که فرموده شده است که جز به آن‌ها به جای دیگر بار سفر نبندید. در همین ارتباط، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «جز به سه مسجد بار سفر نبندید؛ مسجدالحرام، مسجدِ من و مسجدالاقصی». بر اساس آنچه که گفته شد، زمانی که پیامبر اکرم (ص) از مسجدالحرام به مسجد الاقصی عروج پیدا کردند، قدس و فلسطین به عقیده امت اسلامی گِرِه خوردند. بنابراین، مسئله قدس و فلسطین به تمامی امت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند.

رضوان ادامه داد: ما معتقدیم که اشغالگران صهیونیست از رهگذر سَراب عادی‌سازی روابط با برخی از رژیم‌های منطقه‌ نخواهند توانست هوشیاری و بصیرت امت اسلامی را از بین ببرند، چراکه سیاست عادی‌سازی روابط بیانگر دیدگاه و نگرش ملت‌های اسلامی که دوستدار فلسطین هستند و هرگونه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را مردود قلمداد می‌کنند، نیست.

عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد: عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی «خنجر خیانتی» است که از پشت به ملت فلسطین زده شد. این اقدام به مثابه انحراف از اصول و ارزش‌های امت اسلامی است. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب تشویق رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی این رژیم به ارتکاب جنایت‌های بیشتر علیه فلسطینیان است. این اقدام شوم، خطری برای امت اسلامی محسوب می‌شود، زیرا طمع اشغالگران صهیونیست تنها به مرزهای فلسطین محدود و محصور نمی‌شود.

وی اظهار کرد: فرزندان امت اسلامی در فلسطین در خط مقدم مبارزه با پروژه‌های اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند. این جوانان انقلابی بودند که بینی صهیونیست‌ها را بر خاک مالیدند و آنها را وادار کردند تا از اقدامات خصمانه خود در قدس اشغالی دست بکشد. این جوانان انقلابی فلسطین بودند که با سینه‌های عریان خود در دفاع از مسجدالاقصی به پا خاستند و ثابت کردند که امکان پیروزی سنگ بر سلاح وجود دارد. آن‌ها ثابت کردند که اسرائیل از خانه عنکبوت نیز سست‌تر است. جوانان انقلابی فلسطین ثابت کردند که هویت اسلامی قدس برای همیشه حفظ خواهد شد و فلسطین، مسئله محوری امت اسلامی محسوب می‌شود.

رضوان با درود بر اسرای قهرمان «تونل آزادی» نیز اظهار کرد: هرچند که این اسرا در نهایت بازداشت شدند اما دستگیری آن‌ها به هیچ وجه واقعیت را تغییر نمی‌دهد. واقعیت این است که 6 اسیر قهرمان فلسطینی با یک عملیات استراتژیک توانستند آزادی خود از زندان فوق امنیتی «جلبوع» رژیم صهیونیستی را به دست آورند. آن‌ها با این اقدام خود ضربه مهلکی به ساختار امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی وارد کردند و نشان دادند که که با دستان خالی نیز می‌توان شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

وی با اشاره به عملیات «سیف القدس» تأکید کرد: نبرد «شمشیر قدس» ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد و در جریان آن شماری از نظامیان صهیونیست اسیر شدند. پس از آن نیز صهیونیست‌ها مجبور به آزادی بیش از 1020 اسیر فلسطینی شدند. ملت فلسطین همچنین در جریان راهپیمایی‌های بازگشت توانست در برابر صهیونیست‌ها به پیروزی رسیده و قواعد درگیری جدیدی را در صحنه نبرد رقم بزند.

عضو ارشد جنبش حماس تصریح کرد: مقاومت فلسطین این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که هرگونه تجاوز نظامی این رژیم با پاسخ سخت مقاومت مواجه می‌شود. همچنین مردم فلسطین اعلام کردند که قدس خط قرمز آنها بوده و حاضر هستند برای دفاع از آن جان و مال خود را فدا کنند.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد، گفت: ما معتقدیم که گزینه «مقاومت» بهترین گزینه‌ای است که می‌توان به وسیله آن در کوتاه‌ترین زمان تمام فلسطین را آزاد ساخت. ما معتقدیم زمان آن فرارسیده است که بزرگترین تشکل عربی ـ اسلامی با هدف آزادسازی فلسطین و مواجهه با خطرات و چالش‌هایی که امت اسلامی را تهدید می‌کند، تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت در بهترین شرایط خود به سَر می‌برد و از قدرت بسزایی برخوردار است، گفت: مقاومت امروز خود را برای نبردِ «وعده آخرت» آماده می‌سازد.

رضوان اظهار کرد: امروز وظیفه و مسئولیت امت اسلامی است که در مسیر تحقق «وحدت اسلامی» و حمایت از مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین و در مسیر دفاع از قدس و مسجدالاقصی گام بردارد. ما معتقدیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی جایی در اراضی فلسطین ندارد. ما به وعده پروردگار مبنی بر اینکه پیروزی از آنِ امت اسلامی است، اعتقاد داریم.

وی به ذکر نکاتی در این باره پرداخت و گفت: نکته اول اینکه: قدس و فلسطین مسئله مرکزی و محور درگیری با رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. دوم؛ نبرد ما با اشغالگران صهیونیست یک نبرد هویتی و موجودیتی است. سوم؛ ماهیت قدس، اسلامی باقی می‌ماند و قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود، چراکه اولین قبله مسلمانان و محل عروج پیامبر (ص) محسوب می‌شود. چهارم؛ معامله قرن و اشغالگری رو به زوال است و اشغالگران جایی در اراضی فلسطینیان ندارند.

رضوان از تمامی امت اسلامی خواستار حمایت از فلسطینیان در قدس اشغالی و گروه‌های مقاومت در غزه در زمینه مقابله با پروژه‌های یهودی‌سازی‌ قدس شد و از علمای امت اسلامی و رهبران سیاسی، اندیشمندان و رسانه‌های مختلف خواست تا فرزندان امت اسلامی را برای حمایت از قدس و فلسطین بسیج کنند.

وی با بیان اینکه «وحدت اسلامی» یک قدرت محسوب می‌شود، اظهار کرد: به وسیله «وحدت اسلامی» است که ما می‌توانیم بر چالش‌ها و خطراتی که امت اسلامی را تهدید می‌کنند، فائق آییم، بنابراین لازم است که فرزندان امت اسلامی از منازعه و تفرقه دوری جویند.

وی همچنین خواستار تشکیل بزرگترین تشکل عربی ـ اسلامی با نقش‌آفرینی محور مقاومت جهت ترسیم استراتژی مواجهه فراگیر با اشغالگران شد و گفت: فرزندان امت اسلامی را به مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی فرا می‌خوانیم، زیرا معتقدیم که عادی‌سازی به مثابه خنجری است که از پشت به ملت فلسطین وارد شده است.

عضو ارشد حماس در پایان خواستار بین‌المللی شدن مسئله اسرای فلسطینی و حمایت از مقاومتِ آن‌ها در برابر صهیونیست‌ها شد و تأکید کرد: آینده از آنِ امت اسلامی و ملت‌های مستضعف است.

ارسال نظرات