۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۹۲۸۹۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

برای مرمت گنبد مدرسه چهارباغ آماده همکاری با هر نهادی هستیم

برای مرمت گنبد مدرسه چهارباغ آماده همکاری با هر نهادی هستیم
اصفهان _ حجت الاسلام بلک با بیان اینکه اصفهان یکی از استان‌های برجسته در زمینه عمرانی موقوفات است،گفت:اداره اوقاف اصفهان آماده هرگونه همکاری برای مرمت مدرسه چهارباغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مدرسه چهارباغ اصفهان از جمله بناهایی است که ثبت میراث فرهنگی شده و باید اقدامات انجام شده در این مدرسه براساس قوانین میراث فرهنگی باشد، گفت: برای برداشتن موانع در خصوص رسیدگی به مدرسه چهارباغ اعلام آمادگی می‌کنیم و مجموعه میراث فرهنگی و مدیریت آن هم انتظار می‌رود در حل مشکلات این مجموعه ما را یاری رسانی کنند چرا که شاهد آسیب‌های جدی در این بنای بزرگ تاریخی هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اداره اوقاف استان اصفهان آماده هرگونه همکاری برای مرمت گنبد مدرسه چهارباغ است و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد. هتل عباسی در اختیار مجموعه‌ای است که طرف اجاره ما بوده است و در سالهای اخیر هیچ انتفاع و درآمدی در ایام کرونا از محل اجاره آن نداشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم به مستأجران اوقاف فشاری وارد نشود.

حجت الاسلام بلک با اشاره به ضرورت به کارگیری ظرفیت‌های همه امامزادگان در عرصه فرهنگی، اظهار کرد: استان اصفهان یکی از برجسته‌ترین استانها در زمینه عمرانی است، خیرین یاری رسان ما در این زمینه هستند و امیدوار هستیم تا با یاری خیرین و رسانه‌ها مشکلات عمرانی موجود در موقوفات و بقاع متبرکه را برطرف کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست از متین فیروزآبادی مسؤول خبرگزاری رسا در اصفهان از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و معاون امور استانها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تقدیر به عمل آمد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات