۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۹۲۸۹۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

تفاوت نیروهای مسلح ما با ارتش‌های دنیا، ایمان و اعتقاد به شهادت است

تفاوت نیروهای مسلح ما با ارتش‌های دنیا، ایمان و اعتقاد به شهادت است
اصفهان ـ نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: نیروهای مسلح ما چیزی دارند که ارتش‌های دنیا ندارند و آن هم دین و ایمان و اعتقاد به شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی ارتش اصفهان که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دستور امام، انجام گرفت، اظهار داشت: هدف از تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این بود که ارتش ما، ارتش اسلامی، دینی و ارتش الهی باشد و همان اوایل که می‌خواستند ارتش را منحل کنند، امام فرمود این ارتش، ارتش امام زمان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به حضور روحانیت در ارتش، افزود: خدا را شاکریم که به برکت حضور این افراد، در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، قدم‌های خوبی برداشته شده است و در دنیا مثل این ارتش و سپاه نداریم.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما چیزی دارند که ارتش‌های دنیا ندارند و آن هم دین و ایمان و اعتقاد به شهادت است و معتقداند که اگر کشته شدیم، به مقصد رسیده‌ایم و زندگی ما بیهوده نبوده است.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ایمان و اعتقاد به انقلاب اسلامی قدم اول در این مسیر است اظهار کرد: اینکه یک روحانی دست از درس و بحث خود بکشد و در این سازمان وارد شود و خود را وقف هدایت و تعالیم اسلامی کند با هیچ ملاک مادی قابل مقایسه نیست و اگر یک نفر را بتوانیم احیا کنیم برای همه دنیای ما کافی است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت تعلیم علوم الهی به همه مردم از طرف روحانیون تصریح کرد: در نیروهای مسلح فرصت مناسبی جهت تعلیم علوم الهی فراهم است زیرا همه‌ تحت فرمان رهبری و فارغ از حاشیه ها و فعالیت های حزبی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: باید با کارکنان ارتش با رفاقت و محبت برخورد کرد و محبت و علاقه را باید در جایی که هستیم رواج دهیم، مسؤولان ارتش و سپاه باید در نظر داشته باشند اگر یک سربازی یک خطای کوچکی انجام داد که می‌شود گذشت کرد، این را مدارا کنند و نادیده بگیرند؛ باید کاری کنیم که پایین‌دستی‌های ما به خاطر علاقه به ما محبت کنند؛ نه اینکه چون در جایگاه پایین‌تری از ما قرار دارند به مافوق احترام بگذارند.

وی با اشاه به تاریخ اسلام و محبتی که پیامبر اکرم(ص) در دل اصحاب قرار داده بود، عنوان کرد: در حکومت دینی باید محبت حاکم باشد، روال اداری و نظامی باید حفظ شود، اما در عین حال مدارا و محبت هم رعایت شود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد خطاب به مسؤولان عقیدتی و سیای ارتش بیان کرد: شما کار بزرگی را انجام می‌دهید و الان فرصت دارید صدها نفر را اصلاح کنید و این خیلی مهم است؛ باید به این نکته توجه شود که همه انسانهای خوب  معلم‌های خوبی داشتند و به وسیله معلمان درستکار انسانهای صالح و درستکار تربیت می شوند.

در این دیدار نیز حجت الاسلام غلامعلی زمانی هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی های ارتش در منطقه اصفهان به ارائه گزارشی از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پرداخت و گفت: بالغ بر 110 برنامه فرهنگی، آموزشی، ورزشی و سیاسی داشتیم و از این نظر در سطح نیروهای مسلح، حائز رتبه اول شدیم؛ حدود هزار و 622 قاری و حافظ قرآن داریم؛ همچنین 8 نوبت کمک مردم‌یاری داشتیم، برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت را هم داشتیم که تاسیس 2 بیمارستان صحرایی در درون بیمارستان الزهرا انجام شد و الان هم بزرگترین مرکز واکسیناسیون در محل بیمارستان الزهرا دایر است./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات