۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۲۹۱۱
مدیر مجتمع آموزشی دکتر حسابی:

مسؤولان آموزشی دولت قبل به پیشنهاد طرح «زنگ نماز» توجهی نکردند

مسؤولان آموزشی دولت قبل به پیشنهاد طرح «زنگ نماز» توجهی نکردند
خلیلیان با بیان اینکه مسؤولان دولت قبل به پیشنهاد طرح زنگ نماز توجهی نکردند، گفت: امسال سرپرست وزارت خانه آموزش و پرورش دستور داد که در برنامه شاد زنگ نماز گنجانده شود.

حسین خلیلیان، مدیر مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به پیشینه طرح «زنگ نماز» در برنامه شاد دانش آموزان، گفت: ابتدای سال تحصیلی گذشته، دروس مدارس به صورت مجازی برگزار شد، اما در مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی در برنامه فضای مجازی «زنگ نماز» گنجانده شده بود.

مدیر مجتمع آموزشی دکتر حسابی بیان کرد: در برنامه آموزش مجازی، معلمان و دانش آموزان همدیگر را مشاهده می کنند، از این رو  در زنگ نماز به مدت 15 دقیقه معلمان در مدرسه و دانش آموزان در خانه نماز خود را به صورت فرادی انجام می دادند؛ که این طرح در بیشتر سال تحصیل گذشته صورت گرفت و با استقبال دانش آموزان مواجهه شد.

خلیلیان با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید دروس آموزشی به صورت به صورت مجازی آغاز شده، اما برخی دانش آموزان برای رفع اشکالات درسی به مدرسه مراجعه می کنند، افزود: حجت الاسلام احمد قادری که انصافا برای امور تربیتی و نماز دانش آموزان وقت گذاشته، با همین تعداد محدود نماز جماعت در مدرسه دکتر حسابی برگزار کرده است.

مدیر مجتمع آموزشی دکتر حسابی اظهار کرد: نماز جماعت در برنامه فضای مجازی مدرسه پخش می شود و دیگر دانش آموزان در خانه نماز جماعت را مشاهد می کنند، همچنین اگر دانش آموزان دیگر به نماز را در خانه به صورت فرادی انجام می دهند، تصاویر آنها در این برنامه به اشتراک گذاشته می شود.

خلیلیان با بیان اینکه حجت الاسلام قادری طرح «زنگ نماز» را به بسیاری مدارس، مراکز علمی و آموزشی و وزارت آموزش و پروش ارائه داد، گفت: در سال گذشته به علت شیوع و اوج گیری کرونا در بیشر مناطق کشور، حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع اعلام شد، اما پیشنهاد طرح «زنگ نماز» در برنامه شاد و فضای مجازی در همان سال گذشته به اداره کل و وزارتخانه آموزش و پرورش ارائه داده شد، اما هیچ کدام از مسؤولان وقت به این طرح توجه نکرده بودند.

مدیر مجتمع آموزشی دکتر حسابی اظهار کرد: امسال سرپرست وزارت آموزش و پرورش از این طرح استقبال کرد و دستور داد که طرح «زنگ نماز» در برنامه شاد یا فضای مجازی مدارس گنجانده شود.

ارسال نظرات