۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۲۹۲۸
به همت بنیاد قرآن و عترت هندوستان؛

جشن هفته وحدت در حوزه علمیه آیت الله خامنه ای ایالت بیهار برگزار شد

جشن هفته وحدت در حوزه علمیه آیت الله خامنه ای ایالت بیهار برگزار شد
جشن هفته وحدت از سوی بنیاد قرآن و عترت هندوستان در حوزه علمیه آیت الله خامنه ای ایالت بیهار هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جشن هفته وحدت با اهتمام بنیاد قرآن و عترت هندوستان و با شرکت، علما، روحانیون، شخصیت های سیاسی و فرهنگی شیعه و اهل سنت منطقه، شب گذشته در حوزه علمیه آیت الله خامنه ای ایالت بیهار هندوستان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم آغاز سپس مداحان در مدح پیامبر اسلام (ص) و رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اشعاری قرائت کردند و پس از آن سخنرانان به اهمیت هفته وحدت در فضای کنونی جامعه جهانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شمع محمد رضوی رئیس و موسس بنیاد قرآن و عترت و حوزه علمیه آیت الله خامنه ای هندوستان، به اهمیت اتحاد اسلامی اشاره کرد و گفت: نابغه روز رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجعت عظمای تشیع با ابتکار هفته وحدت، کابوس اختلاف افکنی استکبار جهانی در جامعه اسلامی را بی نتیجه کردند.

این روحانی هندی با بیان این که جشن هفته وحدت در کل ایالت بیهار در نوع خود نظیر ندارد و حوزه علمیه آیت الله خامنه ای همواره پیشگام در اجرای منویات حضرت امام خمینی و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در کل منطقه بیهار بوده است، اظهار داشت: این مراسم تا پایان هفته وحدت ادامه دارد و این اولین مراسمی بوده که شب گذشته در حوزه علمیه آیت الله خامنه ای برگزار شده است.

حجت الاسلام سید معراج مهدی رضوی روحانی مستقر در منطقه در سخنان خود با تاکید به این که امام خمینی(ره) همواره برای اقامه عدالت و از بین بردن ظلم در جهان تلاش کردند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) شعار اتحاد اسلامی را با تاسیس هفته وحدت نشان دادند که خواستار اتحاد و همدلی بین شیعه و اهل سنت در جهان اند.

وی حضرت آیت الله خامنه ای را جانشین برحق امام راحل دانست و افزود: تولد پیامبر اسلام(ره) موجب تکامل بشریت است، ذات پیامبر اسلام(ص) شخصیتی است که هر مسلمان با ایشان وابسته و بر ایشان متفق است./988/

امام خمینی نقشه های شوم استکبار جهانی را درهم پیچید

ارسال نظرات