۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۹۹۱
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

در اجرای پروژه‌های شهری به پیوست‌های فرهنگی توجه شود

در اجرای پروژه‌های شهری به پیوست‌های فرهنگی توجه شود
همدان ـ آیت الله طه‌محمدی گفت: باید با توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه ها، شاهد اثرگذاری آنها باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان با تبریک انتخاب شهردار همدان، مسئولیت را امانتی الهی در دست مدیران خواند و اظهار داشت: هر کس که در هر زمینه‌ای مسئولیتی بر عهده می‌گیرد، قطعا توانایی آن جایگاه را در خود دیده و اگر خدایی نکرده این کاردانی مورد غفلت قرار گیرد، قطعا امانت الهی تضییع می‌شود.

وی با بیان اینکه در انتخاب مدیران، صلاحیت و توانمندی باید مورد توجه باشد، گفت: مدیران با تمام توان باید در خدمت مردم باشند و با تلاش شبانه روزی خود، نیازهای شهر و شهروندان را مرتفع کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همدان به دلیل نزدیکی به مرکز و غرب کشور دارای ظرفیت بی نظیری در حوزه گردشگری است، یادآور شد: شهرداری همدان باید در مسیر تقویت این حوزه برنامه های جدی را در دستور کار قرار دهد.

وی با گلایه از اینکه در همدان زیباسازی شهری چندان مورد توجه قرار نگرفته است، مطرح کرد: متأسفانه در اجرای برخی پروژه‌ها مطالعات کامل و جامعی صورت نگرفته است و از آنجایی که ظرفیت گردشگری، تاریخی، فرهنگی و مذهبی همدان بسیار غنی است، بنابراین باید با توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه ها، شاهد اثرگذاری پروژه‌ها در سطح شهر باشیم.

با تلاش شبانه روزی و جهادی، باید سرمایه اجتماعی را ترمیم و حفظ کرد

سیدمسعود حسینی شهردار همدان نیز در این دیدار با بیان اینکه در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری و با بهره‌گیری از منویات و راهنمایی‌های بزرگان شهر به دنبال افزایش رضایتمندی عمومی از نظام و به تبع آن شهرداری همدان هستیم، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرهنگ زیربنا است، اما برای رسیدن به فرهنگ و نقطه تعالی، مباحث اقتصادی اثرگذار است که باید در کوتاه مدت برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه انجام شود تا اهداف بالادستی نیز محقق شود.

وی بیان کرد: نارضایتی عمومی در حوزه اشتغال و معیشت، موجب دلخوری و کاهش اعتماد عمومی به مسئولان و دستگاه‌ها شده که باید با تلاش شبانه روزی و جهادی این سرمایه اجتماعی را ترمیم، ارتقا و حفظ کنیم.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه مردم باید از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به ویژه خدمات رسان احساس رضایت کنند، گفت: از آنجایی که شهرداری بیشترین ارتباط با مردم را دارد، بنابراین خروجی مناسب کار در مدیریت شهری، منجر به رضایت حداکثری مردم و به تبع آن نظام خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری همدان در قیاس با سایر شهرها در حوزه خدماتی و عمرانی به مراتب وضعیت بهتری دارد اما در قیاس با سایر کلانشهرها نیاز به توجه بیشتری دارد و مطالبه گری بیشتری در این زمینه شاهد هستیم.

حسینی با بیان اینکه مباحث بنیادی همچون سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی و غیره را باید در کنار موضوعات اقتصادی مورد توجه قرار داد، یادآور شد: بنده نگاه پستی به این جایگاه ندارم و امیدوارم در این مرحله از امتحان الهی سربلند باشم و معتقدم در جلب رضایت خداوند متعال و مردم، نیاز به همراهی، هدایت و پشتیبانی بزرگان شهر خصوصا روحانیت و علمای استان داریم تا در کار عاقبت به خیر شویم و نتیجه آن را نیز مردم احساس کنند./د۱۰۱/

ارسال نظرات