۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۹۳۰۱۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

پشت پرده کشتار نمازگزاران افغانستان دستان ناپاک دشمنان جهان اسلام است

پشت پرده کشتار نمازگزاران افغانستان دستان ناپاک دشمنان جهان اسلام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: در انفجار مساجد شیعیان افغانستان بی شک در پشت پرده این جنایات دستان ناپاک دشمنان جهان اسلام پنهان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی صبح امروز در دیدار با جمعی ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: اسلام از مسایل و مشکلات بسیاری رنج می برد که بارزترین آن عدم وحدت به معنای واقعی در بین آنان است.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد: امروز همین عدم انسجام، حوادث و جنایاتی همانند انفجار مساجد شیعیان افغانستان را رقم می زند و به عینه شاهد قتل و کشتار در بین مسلمین هستیم که بی شک در پشت پرده این جنایات دستان ناپاک دشمنان جهان اسلام پنهان شده است.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: با اشاره به اینکه پیش نیاز جهانی شدن اسلام، رسیدن مذاهب اسلامی به اجماع دینی است، گفت: بخش اعظمی از جمعیت جهان را مسلمین تشکیل می دهند از سوی دیگر بخش بزرگی از ثروث های خدادادی و منابع معدنی، نفتی و گازی در کشورهای اسلامی قرار دارد، همین امر باعث طمع ورزی استکبار و ابرقدرت ها شده است و برای رسیدن به این منابع دست به هر کاری می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تاکید کرد: بنابراین پیش نیاز رسیدن به منابع و ثروت جهان اسلام، ایجاد فتنه و انشقاق بین برادران دینی است که سال هاست شاهد پیاده شدن آن توسط دشمنان و سرویس هاس جاسوسی غربی و... هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه مشترکات بین مذاهب اسلامی بی نهایت است، عنوان داشت: کسی منکر اختلاف نظر و عقیده بین مذاهب اسلامی نیست، ولی مشترکات دینی همانند یک خدا، یک کتاب، یک دین، یک رسول و... باعث شده است که اختلافات در بین مسلمین محلی از اعراب نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تاکید بر اینکه نباید میدان را به دین ستیزان و حامیان تفرقه ببازیم، گفت: کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین برادران دینی هستند، بی شک هرگز نمی توان آنان را در زمره مسلمان تعریف کرد، این افراد مجری برنامه های اربابان خود یعنی صهیونیسم جهانی، آمریکا و... هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) را می توان به عنوان منادی وحدت در یکصدسال اخیر عنوان کرد، کسی که با  درایت و تدبیر و معرفت دینی توانست هفته وحدت در جهان اسلام را بنیان بگذارد، هفته ای که باعث گردید مسلمین دوباره به اصل خویش رجوع کنند و مشترکات دینی و فرهنگی خویش را واکاوی دوباره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که  به زودی جهان اسلام به یک اجماع کلی در مقوله وحدت برسد، زیرا وحدت مسلمین می تواند بسیاری از معادلات جهانی در متحول کند./841/

ارسال نظرات