۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۹۳۰۳۱
مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد:

دشمن برای شناخت عقاید مسلمانان هزینه های زیادی را صرف می کند

دشمن برای شناخت عقاید مسلمانان هزینه های زیادی را صرف می کند
کهگیلویه و بویراحمد ـ حجت الاسلام افتخاری گفت: دشمنان اسلام برای شناخت دین و عقاید مسلمانان هزینه های زیادی را صرف می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد امروز در نشست برخط پژوهشی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن گفت: پژوهشگران شیعه پژوه یهودی مانند رابرت گیو، زابینه اشمیتکه، انرو نیومن، مایکل کوک، اتان کلبرگ  پرداخت و مطالبی را در معرفی شخصیت وآ ثار آن ها ارائه داد. از جمله این افراد، اتان کلبرگ یک یهودی پژوهشگر یهودی ساکن صهیونیست فلسطین اشغالی است که تحقیقات کاملی در مورد سید بن طاووس نوشته است. این فرد هر چند مقالاتی در مورد صهیونیست ها نوشته است، اما این مقالات به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد، اما در مورد اسلام مقالات فراوانی نوشته است. 

وی در ادامه به معرفی اثر مایکل کوک پرداخت و گفت: مایکل کوک کتابی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر دارد که در آن این فریضه را در چند جلد و با پشتوانه پژوهشی قوی نوشته است و از آثار مهم شرق پژوهان غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دشمنان اسلام در جهت شناخت دین و عقاید مسلمانان و همچنین علمای بزرگ شیعه  اعم از شیخ مفید، علامه حلی، سید بن طاووس و حتی معتزله ها و فرق دیگر هزینه های زیادی را صرف می کنند و از پژوهشگران توانمند که اکثرا یهودی هستند در این زمینه بهره می برند. تحقیقات و مقالات این پژوهشگران به مراکز استراتژیک برده می شود و از این تحقیقات برای ضربه زدن به عقاید مسلمانان استفاده می شود.

حجت الاسلام افتخاری در پایان به معرفی کتاب شیعه پژوهی و شیعه پژوهان انگلیسی پرداخت و به اهتمام دانشمندان غرب اشاره کرد و گفت: هر طلبه به عنوان یک پژوهشگر موظف است در زمینه تحقیق و انتشار اسلام و حفظ عقاید اسلام تلاش کند و هدف کلی از این بحث نشست را ایجاد یک دغدغه و شناختی در پژوهشگران دانست، باید دانست که دشمنان بیدار هستند اگرچه ما در خواب باشیم./د101/

ارسال نظرات