۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۹۳۲۱۷
آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد؛

نقش مؤثر سید مصطفی خمینی در حركت انقلابی امام

نقش مؤثر سید مصطفی خمینی در حركت انقلابی امام
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: وقتی حركت سید مصطفی با مرحوم امام را دیدیم و ایشان را تبعید کردند، معلوم می‌شود نقش موثری در حركت انقلابی امام داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین نکوداشت سالگرد شهادت علامه شهید، اسوه حوزه انقلابی سید مصطفی خمینی امروز در دانشگاه معارف اسلامی قم به صورت مجازی برگزار شد که در بخشی از آن بیانات حضرت آیت الله علوی گرگانی پیرامون شخصیت مجتهد شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی برای اولین بار پخش شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: از مرحوم آیت‌الله جناب آقای مصطفی خمینی رحمت‌الله علیه چندان اسمی برده نمی‌شود، واقعا چهره مبارک ایشان در جامعه امروز ما جا نیفتاده است و علتش این است كه خودشان هم یک حالتی داشتند كه خیلی در این وادی نمی‌رفتند.

وی در ادامه افزود: سید مصطفی حالت انزوایی برای خودشان انتخاب می‌كردند فلذا در زمانی هم كه مرحوم امام در قم تشریف داشتند ایشان همیشه اخلاق‌شان این بوده كه كناره می‌گرفتند، با این‌که یک شخصیت فاضل و ملایی بودند و خیلی استعداد فوق العاده ای هم داشتند.

تعداد بازدید : 3

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: در روایت داریم و بزرگان دین ما می گویند اگر شخصیت كسی را می خواهی بشناسی از رفتار دشمن به دست بیاور، جریان حاج آقا مصطفی هم تقریبا از همین قبیل بود. وقتی حركت این شهید با مرحوم امام را دیدیم و او را گرفتند و  تبعید کردند معلوم می‌شود نقش موثری در حركت انقلابی امام داشتند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند از آثار علمی وكتاب های حاج آقا مصطفی پی ببرد كه چه شخصیت محترم و ملایی بوده، فلذا مرحوم امام روی ایشان خیلی عنایت داشتند.

ارسال نظرات