۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۹۳۲۴۲
حجت الاسلام و المسلمین روحانی:

نظریات حاج آقا مصطفی در علوم اسلامی بی‌نظیر بود

نظریات حاج آقا مصطفی در علوم اسلامی بی‌نظیر بود
عضو هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: شهید سید مصطفی اگر زنده بود نه تنها مرجع تقلید بود، بلکه در علوم اسلامی نظریاتی داشت که تا بحال کسی نشنیده بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی، عضو هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در آیین نکوداشت آیت الله سید مصطفی خمینی با بیان اینکه ملت هایی ظلم کشیده درک می کنند استقلال و آزادی چه نعمت بزرگی است، اظهار داشت: ملت ما در زمان رژیم ستم شاهی ذلت کشید و تحقیر شده بود، پهلوی ذلت پذیر، اما مستکبر بود، امام تلاش کردند به ملت ایران سربلندی و عزت ببخشند.

وادادگی را در هشت سال گذشته دیدیم

وی با تاکید براینکه در هشت سال گذشته دیدیم یک عنصر واداه چگونه ملت ایران را سرشکسته کرد، اذعان داشت: سال 1397 پنج دیپلمات ایرانی را از اروپا اخراج کردند، به هواپیما وزیرخارجه سوخت ندادند و دو جوان ایرانی که برای زیارت عازم مکه بودند مورد اذیت و آزار قرار گرفتند، اما از دولت تدبیر و امید صدایی در نیامد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شخصیت حاج آقا مصطفی بیان کرد: ویژگی های سید بسیار عظیم و عمیق بود، او به شدت ضد نیروهای واگر و با لیبرال ها سرناسازگاری داشت، اسلام را خوب می شناخت و عالم به زمان بود.

نظریات حاج آقا مصطفی در علوم اسلامی بی‌نظیر بود

وی ادامه داد: شهید سید مصطفی اگر زنده بود نه تنها مرجع تقلید بود، بلکه در علوم اسلامی نظریاتی داشت که تا بحال کسی نشنیده بود، از ویژگی های بارز او سادگی و بی تکلفی او بود، حاج آقا مصطفی مانند افراد عادی جلوه می کرد و شخصیت بارز او شناخته نشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با اشاره به معنویت فوق العاده حاج آقا مصطفی خاطرنشان کرد: سید مصطفی نه تنها در فلسفه و علوم اسلامی شاخص بود بلکه در معنویت زبانزد بود، بگونه ای خودسازی کرد که ذره ای علاقه به جایگاه و مقام در او دیده نمی شد و ویژگی های حاج آقا مصفی منحصر به فرد بود.

ارسال نظرات