۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۹۳۲۴۵

یادواره ۲۹ شهید مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی

یادواره ۲۹ شهید مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی
خراسان رضوی – مراسم یادواره ۲۹ شهید مدارس علمیه صاحب الزمان و حضرت مهدی(عج) به همراه یادبود خیر و واقف برتر، حجت الاسلام والمسلمین امامی پور برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد خاني، مدير امور مدارس حوزه علميه خراسان و دبير ستاد برگزاری یادواره 29 شهید مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، بیان داشت: یادواره 29 شهید مدارس علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) به همراه مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام و المسلمین امامی‌پور به ‌همت جمعی از شاگردان این استاد و با همکاري حوزه علمیه خراسان و دیگر نهادهاي حوزوي برگزار می شود.

وی افزود: مسجد فقیه سبزواري مشهد واقع در خیابان شهید مفتح، شنبه یکم آبان سال 1400، بعد از نماز مغرب و عشا میزبان علاقمندان به شرکت در این مراسم خواهد بود.

حجت الاسلام خانی گفت: رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزه علمیه، تأکید فراوانی درباره تکریم اساتید و زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا دارند بنابراین با هدف ارائه الگوي مطلوب بزرگداشت مقام اساتید و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این مراسم را برگزار می کنیم.

وی افزود: استاد امامی‌پور جزو واقفان برتر بوده‌اند بر اینت اساس در این مراسم نگاهی به مسئله وقف داریم که از سوی بزرگان حوزه‌های علمیه برای ساخت‌وساز مدارس و تامین هزینه های آن مورد توجه جدی قرار داشته است.

حجت الاسلام خانی از آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدي، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي و عضو شوراي عالی حوزه علمیه خراسان به عنوان سخنران این مراسم نام برد که به صورت حضوری برگزار شده و از طریق مجازی نیز پوشش داده می شود.

وی بیان خاطره از سوی برخی از شاگردان حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور را  در کنار رونمایی از کتاب «ما صاحب داریم» زندگی‌نامه استاد و 29 شهید پرورش‌یافته در مدرسه و سایت «شبکه امامی‌پور» شبکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و ایجاد ارتباط علمی و فرهنگی بین شاگردان و فارغ‌التحصیلان این دو مدرسه را از دیگر برنامه های این مراسم معرفی کرد.

لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام والمسلمین امامی‌پور، مدیریت و پایه‌گذاری دو مدرسه علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) با تربیت حدود 800 طلبه، ساخت دو مسجد، درمانگاه، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه از فعالیت های حجت الاسلام امامی پور بوده که سبب ایجاد جایگاه اجتماعی خاصی در میان طلاب و مردم منطقه شده است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات