۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۹۳۲۴۹
ماموستا اسماعیلی عنوان کرد؛

وحدت؛ زمینه ساز هدایت جامعه

وحدت؛ زمینه ساز هدایت جامعه
ماموستا اسماعیلی گفت: وحدت در شرایط امروز از همه چیز ضروری تر است و جامعه ای که وحدت نداشته باشد به زودی ازبین خواهد رفت.

ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه شهر گوگتپه شهرستان مهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته وحدت گفت: وحدت در شرایط امروز از همه چیز ضروری تر است و جامعه ای که وحدت نداشته باشد به زودی ازبین خواهد رفت، به همین خاطر امروز در جامعه ما مساله ای که از همه چیز مهم تر و با ارزش تر محسوب می شود وحدت است و وحدت جهان مسلمین و وحدت اقوام از جمله موارد آن می باشد.

وی در ادامه افزود: در قرآن بیش از 50 آیه در مورد وحدت آمده است و آیه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا بزرگ ترین آیه قرآن در این موضوع به حساب می آید که مسلمین در زیر سایه قرآن با هم متحد باشند به این معنا که قرآن کتابی است که اگر به آن تمسک بجوییم و دست آویز خود قرار دهیم با هیچ مشکلی خصوصا در بحت وحدت، مواجه نخواهیم شد.

ماموستا اسماعیلی با بیان محوریت قرآن برای همه مسلمین ابراز داشت: قرآن مردم را جمع می کند و به وحدت می رساند و می فرماید وَلا تَنازَعوا که یعنی اختلاف و مجادله نکنید زیرا  نزاع منجر به تفرقه خواهد شد و تفرقه از نظر اسلام در هرجای دنیا ممنوع است و بزرگ ترین فلسفه وجودی پیامبر اسلام هدایت است و یکی از لوازم هدایت وحدت در جامعه مسلمین است.

امام جمعه شهر گوگتپه با اشاره حراس دشمن از وحدت جامعه اسلامی بیان کرد: به همین دلیل بزرگترین اسلحه ای که باید در مقابل دشمن بکار ببریم اسلحه وحدت است چراکه وحدت بزرگترین نعمت محسوب می شود و هییچ نعمتی به اندازه وحدت در شرائط کنونی جامعه وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین خاطر مقام معظم رهبری در بیانات، سخنرانی ها و فتواهایشان لزوم وحدت مسلمین را تاکید می کند و فتواهای تاریخی مقام معظم رهبری بزرگترین نقش را در وحدت مسلمین ایفا کرد و از این رو ما علما، دعوت گران، داعیان و کسانی که قلم بر دست دارند و اهل اندیشه هستند نیز امروز وظیفه دارند برای وحدت مسلمین اقدام کنند.

ارسال نظرات