۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۹۳۳۶۱
رییس مجلس شورای اسلامی

مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است

مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است
قالیباف با اشاره به نقش بی بدیل مردم در نهضت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در در پنجمین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج صالحین گفت: بحث تربیت در این مقطع زمانی که جبهه اصلی حزب خدا و حزب شیطان با تمام قوا در مقابل هم قرار گرفته‌اند، موضوع مهمی است. طرح صالحین از این جهت مهم است که جهاد تبیین مهم است و این دستور مقام معظم رهبری است.

قالیباف با بیان این پرسش که چرا امروز تبیین موضوع اول ماست؟ و تبیین چقدر مهم است؟ گفت: تبیین همان قدر مهم است که مردم مهم هستند، اگر مردم نباشند؛ انقلاب اسلامی کجاست؟ افکار بلند و اندیشه سیاسی امام کجاست؟ وقتی از اول اسلام تا امروز هر جا اسلام آسیب دیده؛ همه مشکلات از این بود که مردم نبودند. نباید مردم را از هم جدا کنیم و وقتی تشکیل حکومت دادیم مردم از هر مذهب، قوم، دین و طایفه‌‌‌ای مهمند، مخصوص وقتی در سایه نظامی مانند نظام جمهوری اسلامی قرار دارد. البته همراه کردن مردم کار سختی است، پس صالحین مهم هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال 1342 به این نکته ایمان داشتند که سنت‌های الهی پابرجاست و در مقابل ظلم برای تحقق دین ایستاد و باید برای دین خدا هزینه داد، درست در زمانی که دو قطبی مطلق در جبهه غرب و شرق وجود داشت ولی امام با تمام وجود باور داشتند که سنت‌های الهی نه تبدیل می‌شوند و نه تحویل و امام در آن زمان نه به سراغ توده‌ای‌ها و نه نیروهای مسلح رفتند و امام خودش بود و خدای خودش و مردم و همه مردم پای کار آمدند تا در نهایت انقلاب پیروز شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز هم حزب شیطان و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و از هیچ اقدامی فروگذار نکردند ولی انقلاب تا امروز با قدرت به مسیر خود ادامه داده است.

قالیباف افزود: قدرت انقلاب در دل 80 میلیون جمعیت است و اگر دل مردم با انقلاب همراه نبود ما دچار مشکل می‌شدیم. ما در اداره کشور مردم را از عرصه‌های مختلف یا حذف کردیم یا دسته‌بندی و گروه‌بندی کردیم و مشکلاتی که امروز در حوزه اجرایی داریم ناشی از حذف مردم است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار نژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
ده ساله طبق گفته ي مسولين دولت ها هيچ سرمايه گذاري در زير ساخت کشور نکردند
0
0