۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۹۳۳۹۶
در دانشگاه بلتستان پاکستان؛

کنفرانس «سیره النبی، نشان عشق ابدی و شفاعت ازلی» برگزار شد

کنفرانس «سیره النبی، نشان عشق ابدی و شفاعت ازلی» برگزار شد
کنفرانسی با موضوع «سیره النبی، نشان عشق ابدی و شفاعت ازلی» در دانشگاه بلتستان پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، کنفرانسی با موضوع «سیرت النبی، نشان عشق ابدی و شفاعت ازلی» با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دختر و پسر و تعداد زیادی از عموم مردم منطقه، روز گذشته در دانشگاه بلتستان پاکستان برگزار شد.

در این کنفرانس پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، مداحان اشعار خود را تقدیم حضار در کنفرانس کردند و سپس سخنرانان در سخنان خود به شخصیت آسمانی پیامبر اسلام پرداختند.

پروفسور دکتر عبدالمتین رئیس دانشکده علوم طبیعی دانشگاه بلتستان، در سخنانی با بیان این که هر پیامبری دارای برخی از ویژگی ها است اما شخصیت پیامبر ما حضرت محمد(ص) منبع همه ویژگی ها و نیکی ها است، ابراز داشت: خداوند متعال به پیامبر اسلام(ص) نعمتهای فراوانی عطا کرد و تا زمانی که جهان وجود دارد، نام ایشان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به این که پیامبراسلام(ص) آخرین پیامبر خدا روی زمین و رحمت برای تمام جهان اند، اظهار داشت: مقام و منزلت مسلمانان بخاطر این بلند است که ما پیرو آخرین پیامبر خدا(ص) هستیم.

این دانشمند پاکستانی با بیان این که فقط کسانی می توانند سیره و ویژگی های پیامبر اسلام(ص) را توصیف کنند که مطالعه دقیقی و تسلط بر سیره رسول اسلام(ص) داشته باشند، اظهار داشت: تا زمانیکه ما درعمل عشق و علاقه به سیره پیامبر اسلام(ص) نشان ندهیم، برگزاری گردهمایی ها، گرفتن جشن ها و مراسمات سالروز بیهوده خواهد بود.

سخنران دیگر این مراسم دکتر صابرعلی وزیری عضو گروه توسعه آموزشی دانشگاه بلتستان در سخنان خود با تاکید به این که هر مسلمانی که عشق ابدی به پیامبر اسلام(ص) را دارد حقدار شفاعت دائمی آن پیامبر(ص) است، تصریح کرد: فلسفه اساسی سیره پیامبر اسلام(ص) این است که هرگز نباید در برابر اصول خود مصالحت کنیم و کوتاه بیایم.

دکتر وزیری در ادامه سخنان خود با بیان این که سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) روز شکرگزاری است که خداوند متعال در این روز بیشترین و بزرگترین لطف را به ما ارزانی داشته است، به ویژگی های شخصیتی پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: خداوند متعال دوست دارد که اوصاف کمالیه او در بندگان او جلوه گیری کند، به همین سبب شخصیتی همچون پیامبر اکرم(ص) و علی علیه السلام را خلق کرد تا گوشه ای از صفات کمالیه او را به مردم نشان دهند./988/

ارسال نظرات