۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۹۳۴۵۵
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

قرآن نسخه شفابخش انسان / پیامبر اسلام نخستین منادی وحدت

قرآن نسخه شفابخش انسان / پیامبر اسلام نخستین منادی وحدت
اصفهان ـ حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) اخلاق قرآنی داشتند، گفت: وحدت یک مسؤولیت الهی برای همه مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی میرزایی استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول گفت: در آیاتی از قرآن کریم و همچنین روایاتی از معصومین(ع)، پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگو و نمونه اخلاق نیکو معرفی گردیده اند.

وی با اشاره به روایتی، سه عامل خوش برخوردی، خوب گوش دادن و نیکو پاسخ دادن را نشانه درست اندیشی قلمداد کرد و افزود: هر سه این عوامل در وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) متبلور بود.

حجت الاسلام میرزایی حدیث مشهور «لولاک لما خلقت الافلاک» را نشان دهنده عظمت وجود رسول اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست اظهار کرد: شبیه این روایت در حدیث شریف کسا نیز آمده است. باتوجه به آیات قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) از نظر اخلاق نیز دارای عظمت بودند، این عظمت ناشی از جاری و ساری بودن اخلاق قرآنی در رفتار آن حضرت بود که ناشی از انس ایشان با قرآن بوده است.

وی انس پیامبر اکرم(ص) با قرآن کریم را دلیل برخورد صحیح ایشان با معضلات عدیده زمان خود برشمرد و در خصوص شناخت قرآن کریم تصریح کرد: بهترین راه شناخت قرآن کریم مراجعه به خود قرآن کریم است، پروردگار در آیه 75 سوره مبارکه یونس، قرآن را دارای چهار ویژگی عنوان می کند. اولین ویژگی موعظه ای از طرف پروردگار است، واقعا چه موعظه ای سودمند تر از موعظه پروردگار است و همین جمله در باب ضرورت به کار بستن دستورات قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی کافی است.

استاد حوزه و دانشگاه دومین ویژگی قرآن کریم را «شفاء لما فی صدور» عنوان کرد و گفت: درمان تمام دردهای فردی و اجتماعی در قرآن کریم آمده است و عمل کردن به آن  تنها نسخه درمان این بیماری ها است.

وی سومین ویژگی قرآن کریم  را «هدایت بخشی» و چهارمین ویژگی را «رحمت»  دانست و خاطرنشان کرد: خطاب «یا ایها الذین آمنوا» در ابتدای آیه 75 سوره یونس نشان می دهد که تمام این خیرات و برکات مختص اهل ایمان است چرا که علاوه بر فاعلیت فاعل، قابلیت قابل نیز اهمیت زیادی دارد لذا قرآن کریم که سراسر نور و هدایت و رحمت است و برای اهل کفر « و لا یزید الظالمین الا خسارا» خواهد بود چرا که قلب آنها در تاریکی است و اراده نورانی شدن ندارد. 

حجت الاسلام میرزایی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و اهمیت مسأله وحدت برای امت اسلامی اظهار کرد: این خداوند متعال است که فرمان به وحدت می دهد و جامعه اسلامی را در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» از تفرقه باز می دارد.

استاد حوزه و دانشگاه وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) را اولین پیام آور وحدت برشمرد و تصریح کرد: وحدت و دوری از تفرقه همانطور که در سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا اشاره شد، یک وظیفه و مسؤولیت الهی است و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب، وحدت یک دستورالعمل الهی است. /1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات