۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۹۳۴۷۹
امام جمعه یزد:

مسؤولان از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیری کنند

مسؤولان از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیری کنند
یزد ـ آیت الله ناصری گفت: مسؤولان در مراکز مختلف از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیرند تا این قشر را در برابر مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم تجلیل از فعالان کنگره شهدا در دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشکی به بحث برگزاری یادواره و کنگره شهدا، اظهار داشت: این اقدام قابل تحسین است و سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی به ویژه آموزش و پرورش نیز در این زمینه ورود کنند.

وی، برگزاری کنگره‌ها را اقدامی پسندیده دانست و افزود: این محافل، هم در افراد احساس مسئولیت ایجاد می‌کند و هم حس مسؤولیت در قبال خون شهدا را در سایر افراد جامعه ایجاد می کند.

آیت الله ناصری با تاکید بر لزوم هدایتگری در بین جامعه دانشجویی و سپردن مسئولیت‌های مهم به آنها، عنوان کرد: مسؤولین در مراکز مختلف از دانشجویان و جوانان نخبه و متعهد بهره گیرند تا این قشر را در برابر مسئولیت‌های اجتماعی تقویت کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش و برنامه ریزی برای حفظ دانشجویان از گزند هجمه‌های فرهنگی، بیان کرد: اکنون به نظر می‌رسد بعضی از دانشجویان در سبک و سیاق زندگی به غرب توجه دارند و معنویت در آنها نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده و آنطور که انتظار می‌رود، استقلال فکری در آنها رشد نکرده و این امر در سبک زندگی آنها قابل مشاهده است.

امام جمعه یزد بر لزوم حفظ سیره اسلامی تأکید کرد و گفت: لازم است به ارزش‌های دینی و اخلاقی در دانشگاه ها بیشتر توجه شود و دانشگاه‌ها به نحوی کار تربیتی انجام دهند که دانشجویان به دنبال اهداف والا در زندگی باشند و در مسیر رسیدن به این اهداف، سبک زندگی خود را نیز اصلاح و اسلامی کنند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر کرامت جامعه و اخلاق اجتماعی ما اصلاح شود و روحیه معنویت در جامعه تقویت شود، حس مسئولیت پذیری در افراد پررنگ‌تر می شود و جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند./د101/

ارسال نظرات