۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۹۳۵۶۳
عصائب اهل الحق:

توطئه‌های خارجی با حضور الحشدالشعبی هرگز موفق نخواهد شد

توطئه‌های خارجی با حضور الحشدالشعبی هرگز موفق نخواهد شد
جنبش عصائب اهل الحق اعلام کرد در سایه حضور سازمان الحشدالشعبی عراق، توطئه‌های خارجی هرگز موفق نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که اینکه الحشدالشعبی توانست توطئه‌های خارجی را ناکام بگذارد.

وی گفت: در سایه حضور نیرو‌های الحشدالشعبی توطئه‌های خارجی در عراق به نتیجه نخواهد رسید.

سعد السعدی افزود: درخواست انحلال الحشدالشعبی به اعتبار اینکه نماینده اکثریت مردم عراق نیست، در فهرست توطئه‌های خارجی قرار دارد.

وی تاکید کرد: الحشدالشعبی یک نهاد میهن پرستانه دارد که به درخواست مرجعیت عالی قدر عراق شکل گرفته است و هیچ جناحی چه داخلی و یا خارجی قادر نیست آسیب و صدمه‌ای به آن برساند.

این عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق تصریح کرد: دفاع از سازمان الحشدالشعبی یک وظیفه برای مقابله و ایستادگی در برابر توطئه‌های خارجی است که می‌کوشد عزم و اراده فرزندانمان را در این سازمان تضعیف کند.

«فالح الفیاض» رئیس سازمان بسیج مردمی عراق، الحشد الشعبی نیز پیشتر اعلام کرد این نیرو برای حفظ نظامی دموکراتیک لازم و یکی از ارکان اصلی آن است. وظیفه الحشد الشعبی نه تنها محافظت از موجودیت خود است بلکه وظیفه حفاظت از سیستم دموکراتیک و امنیت کشور را با کمک نیرو‌های امنیتی دارد.

پیش از این هم «قیس الخزعلی» رهبر جریان عصائب اهل الحق عراق اعلام کرده بود این کار ضربه به عراق و خواست دشمنان آن است چراکه این نیرو‌ها علاوه بر حفاظت از خاک و تمامیت عراق از نظام آن نیز محافظت می‌کند.

به تازگی گروهی از مقامات عراقی که روابط خوبی با آمریکا و کشور‌های غربی دارند در طرحی، خواستار انهدام الحشد الشعبی یا الحاق آن به ارتش این کشور شده‌اند. با وجود مخالفت‌های نیرو‌ها و فرماندهان الحشد الشعبی این طرح همچنان در دستور کار پارلمان عراق قرار دارد./۹۸۸/

منبع: پایگاه خبری المعلومه

ارسال نظرات