۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۶۹۳۵۸۹

چندراهکار ساده که شما را از کارواش بی نیاز می کند

چندراهکار ساده که شما را از کارواش بی نیاز می کند
برای تمیز کردن و برق انداختن ماشین همیشه نیاز به رفتن کارواش نیست، انجام چند کار ساده می تواند به شما کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، در تمام فصل های سال شاهد گرد و خاک زیادی روی خودرو هستیم که بیشتر این گرد و خاک ها، در فصل زمستان ایجاد می شود آن هم به به دلیل بارش باران و برف؛ در این مواقع اکثر رانندگان برای تمیز شدن خودرو به اولین کاروان نزدیک مراجعه می کنند که ممکن است بعد از خارج شدن از کارواش هزینه زیادی هم بپردازند در حالی که با کارهایی ساده می توان در خانه خودرو را شست و از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کرد.

برخی از خودرو‌ها ممکن است دستورالعمل‌های خاصی در تمیز کردن داشته باشند که باید در شست و شو خودروی خود به آنها توجه کنید، اما در بیشتر موارد، این کار نیاز به کار خاصی ندارد و با داشتن چند وسیله ساده می توانید این کار را انجام دهید. تنها چیزی که لازم است تعدادی تجهیزات اولیه، صابون و آب است.

تجهیزات:
جارو برقی
سطل
اسفنج
پارچه‌های میکروفیبر
محلول کارواش
سرکه سفید
آب گرم
بطری اسپری
برس نرم برای تمیز کردن لوازم داخلی

قبل از شروع، تمام وسایلی را که در داخل خودرو وجود دارد از خودرو خارج کنید. سرکه رقیق شده را روی یک پارچه تمیز اسپری کنید و روی سطوح شیشه‌ای بمالید.

از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک برای براق کردن و خشک کردن استفاده کنید. کنسول مرکزی را با یک پارچه و آب گرم به دقت پاک کنید و بعد کاملا خشک کنید.

برای تمیز کردن صندلی و تودوزی ها، از جاروبرقی کمک بگیرد و تمام تودوزی ها را جاروبرقی بکشید. برای نقاط کثیف، اثاثه یا لوازم داخلی را فقط با یک برس نرم و آب داغ بشویید.

برای شستشوی بیرون خودرو از سقف شروع کنید و از آب گرم و صابون تمیز و یک اسفنج استفاده کنید؛ برای خشک کردن آنها از یک پارچه میکروفیبر تمیز و از پارچه حوله ای برای خشک کردن پنجره‌ها استفاده کنید.

از واکس و پولیش برای برق انداختن استفاده کنید؛ مقدار کمی از آنها را روی یک پارچه خشک تمیز بریزید و روی خودرو بکشید.

در قدم بعدی اقدام به شستن چرخ‌ها و چراغ ها و لاستیک ها کنید و از پولیش تایر برای تمیز کردن آنها استفاده کنید؛ زیر کاپوت هر گونه زباله ای که می بینید را جمع کنید و سطوح قطعات را با یک پارچه کمی مرطوب پاک کنید.

اکنون ماشین شما تمیز و آماده است و می توانید خود را برای یک سفر آماده کنید؛ فقط مطمئن شوید که لاستیک‌ها و چرخ زاپاس خود را نیز بررسی کرده اید.

ارسال نظرات