۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۹۳۶۳۹
بیانیه مجمع جهادگران بسیج سازندگی لرستان؛

مردمی بودن در احیای نهاد جهاد سازندگی حفظ شود

مردمی بودن در احیای نهاد جهاد سازندگی حفظ شود
مجمع جهادگران بسیج سازندگی لرستان در بیانیه ای تأکید کرد که گروه های جهادی با نگاه مردمی و تفکر انقلابی به شکوفایی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، مجمع جهادگران بسیج سازندگی استان لرستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جهاد سازندگی تشکلی مردمی است که به فرمان امام خمینی(ره) برای آبادانی کشور توسط نیروهای خودجوش بنا نهاده شد.

در سالیانی دولت این نهاد عظیم را در وزارت کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی را به وجود آورد مقام معظم رهبری در زمان ادغام ۲ وزارت خانه نگرانی خودرا از موضوعی که آن راهضم شدن تجربه های موفق در ساختارجدید بود عنوان کرد رهبرمعظم انقلاب درادامه نگرانی های خود برای از بین رفتن فعالیت های جهادی طرح بسیج سازندگی را مطرح کردند که آن خدمات بی شائبه و آن خیر وبرکات ازبین نرود.

امروزه هزاران گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت و دارای شناسه عملکردی و ساختاری با حضور و انتخاب و مدیریت نمایندگان گروههای جهادی با عنوان مجمع جهادگران در سه سطح شهرستان، استان و کشور  به صورت خودجوش در سراسرکشور علاوه برخدمات عمرانی و کشاورزی درقالب خدمات علمی فرهنگی هنری به مردم خدمت می کنند ومحرومیت زدائی را به صورت های بسیار نمایان درهمه بخش ها به وجود آورده اند.

بخش عمده حرکت‌های مخلصانه و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها توسط جهادگران بسیج سازندگی رقم می‌خورد.

حال که گروه های جهادی با نگاه مردمی و تفکر انقلابی به این سطح از شکوفایی و استعداد رسیده اند، طرح احیا جهادسازندگی شنیده و مجدداً در حال کلید خوردن است.

دراین روزهایی که زمزمه احیای مجدد جهادسازندگی به گوش می خورد لزوم توجه دوباره به دغدغه های مقام معظم رهبری شدیدا احساس می شود و در همین راستا باید قالب احیا به گونه ای انجام گیرد که همان دو وجه مردمی بودن وخودجوشی در آن حفظ شود.

قالبی چون تشکیلات اداری مانع وجودی فعالیت جهادی است و حتی سنگی است برپای جهادگری که قصد دارد فعالیتی را انجام دهد.

اکنون که نهال حرکت‌های جهادی کشور با رهنمودهای مقام عظمای ولایت به درختی تنومند تبدیل شده است، قرارگیری بدنه جهادی در ساختارهای دولتی و جدا کردن آن از بسیج به منزله گرفتن روح از جسم می‌باشد.

مجمع جهادگران لرستان به نمایندگی ۲۷۰۰ گروه جهادی استان ضمن قدر دانی از تلاش و کوشش همه دغدغه مندانی که قدم درمسیر احیا این سازمان مقدس نهاده اند ،اعلام می داریم که جهادسازندگی باید مجموعه ای باشد از نیروهای جهادی که قصد خدمت بی شائبه به مردم را دارند، نه پست های سازمانی که قدرت طلبانی آنها را اشغال وهیچ نفعی به حال مردم نداشته باشد./9451/د101/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علي اصغر كريمي
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
جهادمردمي دانش بنيان بايد در قانون برنامه و بودجه و قانون تجارت و قانون مناقصات و قانون مديريت خدمات كشوري ........... و در نظام فني اجرايي كشور بطور رسمي ترويج شود. ان شاءالله
1
0