۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۹۳۶۶۰

برادرزاده شیخ النمر از حکم اعدام عربستان نجات یافت

برادرزاده شیخ النمر از حکم اعدام عربستان نجات یافت
رژیم سعودی در نهایت مجبور به آزادی علی النمر از زندان شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین ، علی النمر، برادرزاده شیخ النمر که به جرم شرکت در اعتراضات ضد دولتی در عربستان سعودی ابتدا به اعدام محکوم شده بود، روز چهارشنبه از زندان آزاد شد.

آزادی علی النمر پس از ۱۰ سال زندانی گروه موسوم به "دفاع از حقوق بشر" در توئیتر اعلام کرد "علی النمر، مرد جوانی که از سال ۲۰۱۲ به علت مشارکت در اعتراضات در دوران کودکی، در زندان بسر می‌برد و پیش از این با اعدام مواجه بود، امروز آزاد شد".

خواهر علی نیز در توئیتر نوشت "خدا رو شکر، پس از ۱۰ سال، برادرم آزاد شد". علی برادرزاده شیخ نمر النمر روحانی شیعه‌ای است که سال ۲۰۱۶ در عربستان سعودی اعدام شد. علی، همراه با دو شیعه دیگر کم سن و سال، سال ۲۰۱۲ پس از شرکت در اعتراضات علیه حاکمان سنی عربستان، به اعدام محکوم شده بود.

متاسفانه رژیم سعودی سابقه طولانی در اعدام معترضان و کشتار آنان دارد. پیش‌تر اعدام شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان از سوی رژیم سفاک سعودی باعث اعتراض جهانی به این رژیم شده بود. با این حال، مقامات غربی مدعی حمایت از دموکراسی و آزادی بیان همواره در مقابل جنایت‌های رژیم سعودی سکوت کرده اند.

ارسال نظرات