۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۹۳۷۱۸
با حضور رییس دستگاه قضا؛

آیین تلبس طلاب حوزه های علمیه اهواز برگزار شد

آیین تلبس طلاب حوزه های علمیه اهواز برگزار شد
خوزستان - آیین تلبس طلاب حوزه های علمیه اهواز با حضور رییس حوزه های علمیه خوزستان و رییس قوه قضائیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آیین تلبس جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه اهواز  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و آیت‌الله موسوی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این آئین رییس حوزه‌های علمیه خوزستان سفر رییس قوه قضائیه به خوزستان را منشأ خیر و برکت دانست و بیان داشت: با توجه به سفر‌های اخیر سران سه قوه به استان خوزستان، مردم این استان بسیار امیدوار هستند که مشکلات‌شان روز به روز کمتر شود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به غیر فعال بودن تعداد قابل توجهی از کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی استان خوزستان عنوان داشت: احیاء این کارخانه‌ها به حل و فصل مشکلات این کارخانه‌ها با بانک‌ها به نحو احسان از سوی قوه قضائیه نیازمند است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ظرفیت کشور عراق برای صادرات محصولات ایرانی اشاره داشت و تصریح کرد: در صورت تقویت واحد‌های صنعتی خوزستان بیش از پیش تقویت می‌توانند سهم قابل توجهی از بازار عراق را به دست آورند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه پیرامون مشکلات اخیر خوزستان اظهار داشت: مسؤولان استانی باید مشکلات را اولویت بندی کرده و با همه توان خود در مسیر حل‌کردن آن‌ها گام بردارند.

رییس قوه قضائیه گفت: خوزستان با این تعداد حوزه علمیه نباید قاضی غیربومی داشته باشد؛ بنابراین از حوزه‌ها درخواست می‌شود که دستگاه قضایی را به ویژه در حوزه نیروی انسانی کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای درخصوص فعالیت‌های دشمن برای تحریف دین مبین اسلام ابراز داشت: دشمن ساکت نمی‌نشیند و با همه توان به میدان آمده تا اسلام ناب محمدی را تحریف و اسلامی خالی از معارف اهل بیت معرفی کند؛ بر همین اساس وظیفه روحانیون و طلاب در تبلیغ و تبیین دین مبین اسلام سنگین‌تر از پیش است.

در پایان این مراسم جمعی از طلاب استان خوزستان به دستان رییس دستگاه قضا و رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند. /۹۴۵۴۱/پ210/
ارسال نظرات