۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۹۳۹۲۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حیات روحانیت در گرو مردم داری، ساده‌زیستی و زهد است

حیات روحانیت در گرو مردم داری، ساده‌زیستی و زهد است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که طلاب و روحانیان باید مراقب انحرافات باشند، گفت: حیات روحانیت در گرو مردم داری، ساده‌زیستی و زهد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست هم اندیشی منطقه ای امامان روستایی و پایگاه های طرح تحول اجتماعی در مسجد جامع روستای ایرا آمل با گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی گفت: محبت به خدا، علم و استاد سه ویژگی شاخص علامه حسن زاده آملی بود.

وی با بیان این که محبت به علم همواره در دل علامه حسن زاده آملی وجود داشت، افزود: ایشان همه عمر خود را صرف علم آموزی و همچنین تبیین معارف اهل بیت(ع) کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که علامه حسن زاده آملی همواره به اساتید خود احترام خاصی قائل بود، ادامه داد: عشق به استاد در این شخصیت برجسته موج می زد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که محبت به علم، استاد و خداوند متعال انسان را متحول می کند، گفت: امروز روحانیت وظیفه سنگینی در نشر و گسترش معارف دینی در جامعه بر عهده دارد و باید برای هدایت مردم به سمت دین و معارف اسلامی از همه ظرفیت ها استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان باید مراقب انحراف و آفت ها باشند، خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم چون طلبه و روحانی هستیم منحرف نخواهیم شد.

وی با تأکید براین که روحانیت همواره باید از لحاظ علمی آماده پاسخگویی به سؤالات و شبهات مردم باشد، تصریح کرد: نباید دین، علم، تقوا و اخلاص جامعه روحانیت تقلیل پیدا کند.

امام جمعه ساری، هدایت مردم را یکی از وظایف مهم روحانیت برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم داری یک هنر است که عالمان برجسته دینی ما در طول تاریخ همواره به آن توجه ویژه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تعامل و ارتباط عمیق روحانیت با مردم تأکید کرد و گفت: مردم داری، اخلاق اسلامی، تواضع و تقوای الهی از صدها منبر و خطابه اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان این که حیات علما و روحانیت در مردم داری، مردمی زیستن، سادگی و زهد است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید تلاش کنند تا هم خودشان را حفظ کنند و هم در سوق دادن مردم به سمت ایمان و ارزش های معنوی اثرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن در جهت تضعیف دین، اخلاق اسلامی، ولایت مداری، نظام اسلامی، دستاوردهای آن و همچنین ارزش های انقلاب اشاره کرد و گفت: روحانیت می تواند با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت حفظ انسجام میان روحانیت، مردم و جامعه تأکید کرد و افزود: جامعه باید با گام برداشتن در مسیر ولایت و رهبری توطئه دشمنان را خنثی کند./950/پ210/

ارسال نظرات