۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۹۴۰۱۷

طرح تحقیق و تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور کلید خورد

طرح تحقیق و  تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور کلید خورد
نماینده نیشابور در مجلس از طرح تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از کلید خوردن طرح تحقیق و  تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور در زمان تصدی‌گری رحمانی فضلی بر این وزارتخانه کلید خورده و به امضای 50 نماینده رسیده است، افزود: حوزه تقسیمات کشوری متولی تعیین شاخص‌ها و معیارهای تقسیمات کشوری و ارتقاع دهستان به بخش و یا بخش به شهرستان است که متاسفانه عملکرد این حوزه به دلایل مختلف موجب نارضایتی مردم و برخی از نمایندگان شده است که همین مسئله موجب کلید خورد تفحص از این حوزه شده است.

نماینده نیشابور در مجلس ادامه داد: بعضا مواردی وجود دارد که دفتر تقسیمات کشوری در منطقه‌ای بخشی را به شهرستان ارتقاء داده اما شهری که کمترین جمعیت را داشته به عنوان مرکز انتخاب کرده که موارد اینچنینی سبب نارضایتی مردم و نمایندگان شده است.

ارکانی اضافه کرد: برای مثال روند اداری پرونده یک بخشی که 50 هزار جمعیت دارد، برای تبدیل شدن به شهرستان ماها زمان می‌برد اما مواردی بوده که یک بخش با 15 هزار جمعیت ظرف مدت کوتاهی به شهرستان ارتقاع یافته است. لذا موارد این چنینی زیاد است که باید جلوی این موضوعات گرفته و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه الگو و هدف مشخصی برای تقسیمات کشوری در وزارتخانه وجود ندارد، ادامه داد:در عمل گفته می شود نگاه مسئولان وزارت کشور تفویض اختیارات و تمرکز‌زدایی از مراکز شهرستان‌ها، استان‌ها و پایتخت است بدون اینکه تشکیلات اداری جدید و شهرستان جدید ایجاد بشه اما آنچه که در عمل دیده می‌شود این است که هر چند ماه 10 الی 15 شهرستان به تقسیمات کشور اضافه می‌شود شهرستان جدید هم یعنی ادارات، ساختمان‌ها و نیروهای جدید و افزایش هزینه‌ها است.

نماینده نیشابور در مجلس بیان کرد:  رسیدگی به طرح تحقیق و تفحص از حوزه تقسیمات کشوری وزارت کشور در دستورکار جلسات این هفته کمیسیون شوراها قرار دارد که با حضور مسئولان وزارتخانه این موضوع بررسی خواهد شد و نتیجه آن برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

انتهای‌ پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات