۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۹۴۱۱۴

«گاندو» و تداوم گفتمان مطالبه گری

«گاندو» و تداوم گفتمان مطالبه گری
قم - موفقیت مجموعه «گاندو۲» در ترویج فرهنگ شفافیت و مطالبه گری در کنار لزوم تثبیت این گفتمان، پیگیری ساخت «گاندو۳» را نوید می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «گاندو۲» با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید، با یادآوری این نکته که مردم در نظام اسلامی باید مطالبه گر باشند و این مسئله را به عنوان یک فرهنگ دنبال کنند.

این مجموعه همچنین به مسؤولان نهیب زد که پذیرش مسؤولیت بدون التزام به پاسخگویی و شفافیت بی معناست.

گاندو در عین حال به دست اندرکاران و نهادهای نظارتی خُرد و کلان کشور هشدار داد که باید نظارت مستمر و جدی را بر عملکرد مسؤولان ریز و درشت، به عنوان یک مطالبه همیشگی مردم پیگیری کنند و تحقق شفافیت را در دستور کار داشته باشند.

«گاندو۲» البته به وضوح در ابعاد فنی و محتوایی جلوتر از «گاندو۱» بود و این امیدواری را به وجود آورد که ساخت پرونده تصویری آن در فصل های بعدی با توجه به مطالبه مردم در ساخت اینگونه آثار و بر اساس  فیلمنامه های دقیق تر و با دقت بیشتر در جزئیات، می تواند این حرکت رو به جلو را تداوم بخشد.

«گاندو۲» البته بدون ضعف هم نبود که از آن جمله می توان به تصویرسازی برخی صحنه های تعقیب و گریز و یا صحنه پردازی حمله به تیم امنیتی در قسمت پایانی اشاره کرد.

به هر حال «گاندو۲» در ادامه «گاندو۱» یادآور این مهم بود که امنیت ملی به هیچ قیمت فروشی نیست.

همچنین اگر محمد در فصل اول این مجموعه و در زمان تبادل جاسوس آمریکایی به او گفت «به بزرگترات یادآوری کن فکر جاسوسی از ایران رو از سرشون بیرون کنن، ما همیشه هستیم»، این بار هم در بازجویی جاسوس انگلیسی می گفت «گذشت اون دورانی که هر کاری دلتون خواست تو این سرزمین کردید ... این سرزمین هنوز پُر از رئیسعلی هاست ... این اون چیزیه که باید به بزرگترات یادآوری کنی.»

و اما اکنون باید گفت «گاندو۲» در ادامه «گاندو۱»، گفتمان مطالبه گری و شفافیت را ترویج کرده است و بر این اساس، «گاندو۳» باید به دنبال تثبیت این گفتمان باشد./971/

ارسال نظرات