۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۹۴۲۲۷

بیانیه مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان

بیانیه مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان
مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه ضمن گرامی­داشت یوم الله سیزدهم آبان از همه مسلمانان می ­خواهد با هوشیاری خود، توطئه­ های استکبار جهانی در منطقه را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسمِ‌اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
«فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِإِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ» (توبه/۱۲)
با پیشوایان کفر پیکار کنید؛ چرا که آنها پیمانی ندارند؛ شاید (با شدّت عمل) دست بردارند.

 مقام معظم رهبری مدظله العالی : «سیزده آبان نماد است؛ در دل خود، در عقبه‌ی خود معانی فراوانی دارد؛ که این معانی، همه برای ما درس است؛ باید این­ها را به یاد داشته باشیم: طمع‌ورزی آمریکا، وابستگی رژیم طاغوت به آمریکا و فساد آن دستگاه، ایستادگی ایمانِ متکی به بصیرت امام بزرگوار و مردم، حضور نسل جوان، شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه و چهره‌ی آرایش کرده و بزک کرده‌ی آمریکا؛ این­ها همه در دل کلمه‌ی سیزده آبان است. پس سیزده آبان یک حرف کوچکی نیست.» (۱۲/۰۸/۱۳۸۹)

 در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه پس از افشای خیانت بزرگ حکومت طاغوت در تصویب طرح کاپیتولاسیون که در واقع سند بردگی ملت ایران و تسلط کامل آمریکا بر مال و جان و عرض مردم بود با حال غربت و تنهائی، به وسیله‌ی رژیم طاغوتی مزدور آمریکا از ایران به ترکیه تبعید شد؛ در حالی­که دل­های مردم خداجوی ایران با امام عزیز بود.

 سرانجام در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان مومن و انقلابی سینه‌های خویش را در برابر گلوله‌های مرگبار طاغوت، سپر کردند و بدین­وسیله نهال انقلاب اسلامی را با خون­های مطهرشان آبیاری نمودند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان انقلابی و شجاع خط امام بار دیگر در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با فتح لانه جاسوسی آمریکا و اخراج آمریکائی­های استعمارگر از ایران برای همیشه، سیلی دیگری بر صورت استکبار جهانی کوبیدند تا برای همیشه رؤیای بازگشت به ایران اسلامی را فراموش کند.

 مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه ضمن گرامی­داشت یوم الله سیزدهم آبان و تبریک و تهنیت این روز بزرگ به ملت مؤمن و انقلابی ایران، به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان، از همه مسلمانان می­خواهد با هوشیاری خود، توطئه­ های استکبار جهانی در منطقه و حرکت­های تفرقه برانگیز بین امت اسلامی را خنثی نمایند.

ارسال نظرات