۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۹۴۲۸۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی

ضرورت توجه به سیره علمی و عملی علامه حسن زاده آملی
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر توجه به سیره زندگی علامه حسن زاده آملی، گفت: شناساندن جایگاه رفیع این عارف توحیدی به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم اربعین علامه حسن زاده آملی در مصلی بزرگ شهرستان آمل برگزار شد، آمل را شهری عالم پرور معرفی کرد و گفت: باید به این منطقه بالید که چنین شخصیت های بزرگی را در دامان خود پرورش داده است.

وی با بیان این که فقدان علامه حسن زاده آملی به حتم ثلمه عظیمی برای جامعه اسلامی و حوزه های علمیه بود، افزود: باید سیره علمی و عملی این شخصیت برجسته بیشتر در جامعه تبیین و تبلیغ شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روح مطهر علامه ذالفنون قبل از بستن مادی تن، واسطه الحق بود و به خدا پیوسته بود، خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی در طول عمر با برکت خود همواره دل در گرو توجهات حق تعالی داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که علامه حسن زاده آملی(ره) ذوب در معارف ناب الهی بود، تصریح کرد: عمر با برکت این عالم عارف در مسیر نشر معارف حقه اهل بیت(ع) سپری شد.

وی با اشاره به این که سه محبت و عشق در وجود علامه حسن‌زاده آملی بود، خاطرنشان کرد: محبت به خدا در دل این شخصیت برجسته جوشان و خروشان بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، علم دوستی را دومین محبت علامه حسن زاده آملی برشمرد و گفت: این سالک توحیدی شکارچی و صیاد علم بود و برای کسب علم شب و روز نمی شناخت و برای پیشرفت بابد عاشق به علم بود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که علامه حسن زاده آملی احترام بسیاری برای اساتید خود قائل بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت برجسته به اساتید خود عشق می ورزید و تا آخرین لحظه از عمر با برکتشان به اساتید خود احترام می گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به خدمات بالای علمی علامه حسن زاده آملی در دوران عمر بابرکتشان، افزود: آثار و تألیفات این شخصیت برجسته گنجینه ارزشمندی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به روحیه انقلابی و ولایی علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: این عالم پارسا همواره پشتیبان انقلاب و ولایت بود و در سخنان خود به این مسأله مهم تأکید داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که سیره زندگی علامه حسن زاده آملی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: شناساندن جایگاه رفیع این عارف توحیدی به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به فرا رسیدن سیزدهم آبان ماه، سالروز مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: حضور و گرامیداشت این حماسه از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه داشت./950/پ210/

ارسال نظرات