۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۹۴۵۲۵
آیت الله عبداللهی:

فضای مجازی به مکانی برای جولان افکار الحادی و دین ستیزانه تبدیل شده است

فضای مجازی به مکانی برای جولان افکار الحادی و دین ستیزانه تبدیل شده است
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی با بیان اینکه فضای مجازی از اولویت های اصلی دولت باشد، گفت: این فضا به مکانی برای جولان افکار الحادی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در درس اخلاق خود طی سخنانی بیان داشت: ظهور انقلاب اسلامی در منطقه نه تنها باعث تحول در مباحث سیاسی شد، بلکه این انقلاب زمینه ساز احیای دوباره شعائر دینی، اجتماعی و فرهنگی گردید.

این شاگرد برجسته امام خمینی(ره) گفت: نگاه غرب مآبانه نظام پهلوی به تدریج در کمرنگ کردن و حتی از بین بردن شعائر دینی به بهانه های مختلف حرکت می کرد و خطر تبدیل شدن به یک کشور کاملا کائیک دور از انتظار نبود.

وی بیان داشت: امام راحل در 40 دهه این خطر را به خوبی احساس کرد، لذا با قیام خود علیه دستگاه خودفروخته پهلوی زمینه ساز یک انقلاب بزرگ مردمی برای احیای دوباره دین گردیدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و زدوده شدن مظاهر غربی و دین ستیزانه در جامعه ایران، بازهم خطراتی از ناحیه معنوی و عقیدتی کشور به ویژه نسل های جوان و نوجوان را تهدید می کرد، بنابراین مبارزات امام راحل بازهم بعد از رژیم پهلوی در مقابل این تفکرات دست ستیزانه استمرار یافت.

آیت الله عبداللهی تاکید کرد: در همان اوان پیروزی انقلاب این گروه های سیاسی ـ عقیدتی تلاش های بسیاری برای تسلط بر فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشتند، ولی خوشبختانه بصیرت ملت ایران و درک درست آن از مسایل روز باعث شد که این تفکرات و گروه های الحادی نتوانند به مقصود شوم خود برسند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولنگاری بی سابقه در حوزه رسانه و فضای مجازی، گفت: در طول سال های اخیر شاهد نفوذ فضای مجازی به بنیان خانواده ها هستیم تا حدی که بسیاری از ارتباطات اجتماعی قافیه را به این وضعیت باخته اند و عملا فضای مجازی به مکانی برای جولان افکار الحادی و دین ستیزانه تبدیل شده است که باید نسبت به ساماندهی این امر متولیان مربوطه وارد میدان شوند.

این عالم کرمانشاهی با تاکید بر خسارت های جبران ناپذیر فضای مجازی بر روحیه و باور نسل های جوان و نوجوان، تاکید کرد: مدیریت فضای مجازی باید از اولویت های اصلی دولت و نظام باشد، تداوم نبود نظارت ها در فضای مجازی عملا خانواده های ایرانی را به سمت بدی هدایت می کند.

آیت الله عبداللهی تصریح کرد: بنابراین هر روز و هرساعت که کار ساماندهی در این حوزه را به تاخیر بیندازیم به همان اندازه به داشته های دینی و ملی مان آسیب رسانده ایم.

وی با انتقاد از کسانی که منتقد طرح صیانت از فضای مجازی هستند، خاطرنشان کرد: منتقدان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی به نوعی یا خطر فضای مجازی را درک نکرده اند یا اینکه فضای مجازی را وسیله ای برای استحاله فکری جامعه می دانند که هر صورت منتقدان این طرح باید مصالح مملکت و دین را در نظر داشته باشند./1400/پ210/

ارسال نظرات