۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۹۴۵۵۰

برگزاری دادگاه متهمان قاچاق سازمان یافته ۶۸۱۶ دستگاه خودرو

برگزاری دادگاه متهمان قاچاق سازمان یافته  ۶۸۱۶ دستگاه خودرو
جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو، امروز (شنبه) به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد و در این پرونده ۶۸۱۶ دستگاه خودرو از سوی متهمان قاچاق سازمان یافته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، موضوع اتهامی این پرونده که دارای ۹۹ متهم است، قاچاق سازمان یافته ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه خودرو است که ۱۲ متهم این پرونده شرکت‌های ثبت سفارش خودرو هستند که در زمره متهمان حقوقی قرار دارند.

در ابتدای جلسه دادگاه با اعلام قاضی صلواتی، یزدانی فر نماینده دادستان برای قرائت کیفرخواست ۲۵۰ صفحه‌ای پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: ابوالفضل صیادی مدیر اجرایی وقت شرکت فناوران اعتماد راهبر متهم ردیف اول این پرونده است و متهم به مشارکت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در قاچاق سازمان یافته خودرو خارجی به تعداد ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه با علم به موثر بودن اقدام در مقابله با نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در جعل رایانه‌ای در جریان ثبت سفارش خودرو و مشارکت در نقض قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی است.

نماینده دادستان تصریح کرد: متهم ردیف دوم پرونده مجتبی خسرو تاج معاون سابق وزیر صمت و رئیس سابق سازمان توسعه تجارت متهم است به معاونت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدام در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران در جریان جلوگیری از اجرای مقررات منتهی به وقوع بزه قاچاق سازمان یافته خودرو خارجی به تعداد ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه است.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف سوم علی علی آبادی فرهانی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت متهم است به معاونت دراخلال در نظام اقتصادی کشور در جریان جلوگیری از اجرای مقررات.

وی ادامه داد: متهم ردیف چهارم فرزاد محمدی معاون دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت متهم است به اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور؛ همچنین متهم ردیف پنجم شیده مسافت رئیس گروه ثبت سفارش سازمان توسعه و تجارت متهم است به معاونت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور.

نماینده دادستان بیان داشت: متهم ردیف ششم، ولی الله افخمی معاون وقت وزیر صمت و رئیس سابق سازمان توسعه تجارت متهم است به مباشرت در تصرف غیرمجاز وجوه دولتی به مبلغ دو میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۷۴ ریال و مشارکت در نقض قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی.

وی ادامه داد: متهم ردیف هفتم مریم رحیمی مدیرعامل شرکت تجارت فراداده کوشا همسر متهم ردیف اول پرونده متهم است به نقض مقررات منع مداخله کارکنان دولتی در معاملات دولتی؛ همچنین متهم ردیف هشتم محمد آذرمهر متهم است به مشارکت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در قاچاق سازمان یافته کالای ممنوعه.

نماینده دادستان اظهار داشت: متهم ردیف نهم پرونده محمدحسین ممتحن متهم است به مشارکت در قاچاق سازمان یافته کالای ممنوعه؛ متهم ردیف دهم هاشم روایی نیز متهم است به مشارکت در قاچاق سازمان یافته کالای ممنوعه؛ همچنین شرکت پندار خودرو رایکا به عنوان شخصیت حقوقی متهم یازدهم پرونده است که اتهام آن ناظر بر مشارکت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در قاچاق کالای ممنوعه می‌باشد.

ارسال نظرات