۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۹۴۵۸۶
حجت الاسلام نقد علی عنوان کرد؛

جلوگیری از دزدی دریایی، ضرب شستی در مقابل حرکت مذبوحانه آمریکا

جلوگیری از دزدی دریایی، ضرب شستی در مقابل حرکت مذبوحانه آمریکا
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: حماسه سپاه را در جلوگیری از دزدی دریای ایالات متحده را تبریک می گویم، چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه تمدید مهلت های مقرر در تبصره های (1) و (2) ماده (2) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در نشست علنی امروز پارلمان، اظهار داشت: حماسه افتخارآفرین سپاه قهرمان را در جلوگیری از دزدی دریای ایالات متحده و ضرب شستی که در مقابل این حرکت مذبوحانه نشان داد، را تبریک می گویم، چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس درخصوص گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های (1) و (2) ماده (2) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ادامه داد: ابتدا اینکه این قانون 10 ساله است و قرار نیست برای همیشه اختیاراتی را اعطا کنیم، ضمن آنکه در متن قانون برای افسر وظیفه که این اختیارات به او داده می شود، 3 شرط؛ حداقل داشتن مدرک دیپلم، داشتن گواهینامه رانندگی و 10 سال سابقه خدمت در راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است، لذا قرار نیست به هر عزیزی یک دسته برگ جریمه داده شود.

وی افزود: هر چند در ایام کرونا با توجه به جریمه های غیرقانونی که دوربین ها برای ترددها اعمال می کردند، یک هزار میلیارد تومان درآمد حاصل شد که بخشی به نیروی انتظامی تعلق می گیرد. با این وجود باید بحث نظارتی را تشدید کرد، یعنی نیروی انتظامی افرادی را انتخاب کند که از حیث روحی و روانی برای راحت کردن خیال خود جریمه نکند.

حجت الاسلام نقدعلی اضافه کرد: رأی دیوان عدالت اداری نیز که اخیراً صادر شده، درخصوص خودروهایی که از شیشه دودی استفاده می کنند، می گوید؛ نیروی انتظامی صرفاً حق جریمه دارد نه حق اقدام دیگری، در حالی که در گذشته نیروی انتظامی وارد ماجرا شده و حتی به فرستادن ماشین به پارکینگ اقدام می کرد. بنابراین اگر وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم، این لایحه کمک خوبی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی دارای کمبود نیرو است و در حوزه انتخابیه بنده با 380 هزار نفر جمعیت، با کمبود نیروی راهور و انتظامی روبرو هستیم، لذا اگر ما این اجازه را ندهیم، نیروی انتظامی در انجام وظایف خود دچار مشکل می شود.

ارسال نظرات