۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۹۴۶۷۴
عضو ارشد هیأت مدیره سازمان مدارس دینی هند مطرح کرد؛

خدمت به دین از الطاف الهی است/ صداقت از اصول مھم اسلام + تصویر

خدمت به دین از الطاف الهی است/ صداقت از اصول مھم اسلام + تصویر
حجت الاسلام والمسلمین رضوی در سخنانی خدمت به دین مبین اسلام را لطف خداوند متعال دانست و گفت: توفیق انجام امور دینی و خدمت خلق الله شامل حال هرکسی نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صبیح الحسین رضوی عضو ارشد هیئت مدیره سازمان مدارس دینی (تنظیم المکاتب) هند، روز گذشته در همایش دانش آموزان علوم دینی که به همت مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) در شهر کانپور شمال هندوستان برگزار شد، گفت: توفیق انجام امور دینی و خدمت خلق الله شامل حال هرکسی نمی شود، چون خدمت دین لطف خداوند متعال است.

بنا به این گزارش این همایش با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم مولانا سید صفدر عباس از طلاب حوزه علمیه امامیه لکهنو هند و اجرای مولانا اعجاز حسین از بازرسان مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) آغاز، سپس مولانا سید کیفی سجاد از بازرسان مرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب)، اشعار خواند و پس از آن روحانیون برجسته هندوستان سخنرانی کردند.

در این همایش دانش آموزان مدارس بالی پور کانپور، جعفریه جعفرآباد جلالپور، مهدیه عثمان پور جلالپور، مرزا پور فتح پور، کریم پور جلالپور، عباس باغ لکهنو شمال هندوستان حضور یافتند و برنامه علمی متنوع را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صبیح الحسین رضوی عضو ارشد هیئت مدیره سازمان مدارس دینی هند، با استناد به دعایی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام که خدایا! من را جزو کسانی قرار بده که از آنان در دین خود استفاده می کنی و کمک می گیری و دیگران را جای من قرار نده، به تلاش های مخلصانه و دعای مولانا سید غلام عسکری طاب ثراه موسس و بنیانگذارمرکز آموزش های دینی (تنظیم المکاتب) اشاره کرد و بیان داشت: تا هنوز هیچ نهاد و مرکزی در هند به جایگاه این مرکز نرسیده است.

وی افزود: هم سیستم های آموزشی و هم تربیتی تنظیم المکاتب هر دو نظیر ندارند و ستودنی است، در عین حالیکه تعداد مدارس آموزش های دینی این سازمان خیلی زیاد اند، اما باز هم ما نباید به کمیت نگاه کنیم بلکه باید به کیفیت برنامه بپردازیم و ببنیم که این برنامه ها به چه اندازه ای بر نسل ها موثر اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی در آخر گفت: توفیق انجام امور دینی و خدمت به خلق الله شامل حال هرکسی نمی شود، چون خدمت دین لطف خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین سید نقی عسکری از اعضای هیئت مدیره سازمان مدارس دینی هند، یکی از سخنرانان دیگر این همایش در سخنانی با بیان این که امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه متقین می فرمایند که اهل تقوا با فضلیت و همواره راستگو اند، اظهار داشت: اسلام که کامل‌ ترین دین الهی است، همواره بشر را به راستی در رفتار و گفتار توصیه کرده و بالاترینِ مقامات را برای راستگویان و صادقان اثبات نموده است، چنانکه خدای متعال در آیه 119 سوره مائده قرآن کریم می‌فرماید: هذا يَوْمُ يَنْفَعُ الصَّادِقينَ صِدْقُهُمْ لَهُمْ جَنَّاتٌ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها أَبَداً رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ؛ امروز [روز قیامت]، روزى است که راستى راست‌گویان به آن‌ها سود مى‌رساند، براى آن‌ها باغ‌هایى از بهشت است که نهرها از زیر [درختان] آن جاری است، همواره تا ابد در آن مى‌مانند؛ هم خداوند از آن‌ها راضی است و هم آن‌ها از خداوند خشنودند. این، رستگارى بزرگ است./988/

ارسال نظرات