۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۹۴۸۸۰
امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

مسلمانان باید در مسیر وفاق دینی حرکت کنند

مسلمانان باید در مسیر وفاق دینی حرکت کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: مسلمانان باید در مسیر وفاق دینی حرکت کنند و بی شک این حرکت وحدت بخش به همت و برکت وجود انقلاب اسلامی و امامین این انقلاب می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا امروز در کلاس درس اخلاق طلاب شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت:موضوع مهم و حیاتی وحدت با پیروزی انقلاب و تدابیر حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری دوباره در اسلام حیاتی مجدد پیدا کرد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: امامین انقلاب تِز وحدت در جهان اسلام و راهکارهای برون رفت از آن را تحلیل و تفسیر کردند و در اختیار مسلمین قرار دادند و امروز باید با تاسی از این تدابیر زیرساخت وحدت به معنای واقعی در جهان اسلام را مهیا کنیم.

مدیر سابق حوزه علمیه اسلام آبادغرب با اشاره به لزوم هوشیاری مسلمین در برابر فتنه انگیزی های دشمنان وحدت، افزود: اشتراک بین مسلمین و مذاهب اسلامی بسیار فراوان است به حدی مذاهب اسلامی مشترکات دارند که اختلاف نظرهاو تضارب آرا در جهان اسلام محلی از اعراب ندارد، لذا امروز این بصیرت است که می تواند ما را در برابر دشمنان دین خدا متحد کند.

حجت الاسلام کرمی نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با این وجود برخی از علما در جهان اسلام با قرائت های خودساخته از دین، زمینه ساز تفرقه و نزاع برادران دینی شده اند، بنابراین باید گفت که اینگونه تفسیر به رای و قرائت های سلیقه های باعث انشقاق بیشتر در بین مسلمین می گردد.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب ادامه داد: زمانی که مشترکاتی همانند یک خدا، یک قرآن، یک رسول بین مسلمین وجود دارد، تفرقه و دودستگی دیگر معنایی ندارد و کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلافات بین برادران دینی هستند یا در چاه سیاه بی بصیرتی افتاده اند یا اینکه اجیر شده دشمنان و معاندان دین رسول الله(ص) می باشند، بنابراین بایسته است که از این افراد و گروه ها دوری کنیم.

حجت الاسلام کرمی نیا خاطرنشان کرد: امروز باید مسلمین در مسیر تقریب و وفاق دینی حرکت کنند و بی شک این حرکت وحدت بخش به همت و برکت وجود انقلاب اسلامی و امامین این انقلاب می باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات