۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۹۴۹۶۷

دوره آ‌موزشی مسجد جامعه ساز در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود

دوره آ‌موزشی مسجد جامعه ساز در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود
دوره آموزشی مسجد جامعه‌ساز به دو شیوه حضوری و مجازی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین دوره آموزشی مسجد جامعه‌ساز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی در دانشگاه امام صادق(ع)  آغاز شد.

افتتاحیه این دوره با سخنرانی حجت اسلام دسمی به موضوع اهمیت مسجد در جامعه‌سازی و چگونگی آن بر اساس اندیشه آیت‌الله شاه آبادی اختصاص یافت.

نخستین نوبت این دوره آموزشی، با حضور پژوهشگران و فعالان حوزه مسجد از سراسر کشور به مدت سه روز با موضوعاتی چون «مسئله‌شناسی مسجد»، «گذشته و آینده‌پژوهی مسجد»، «تجربه‌نگاری مساجد موفق» و «ایده تحولی پیشران مسجد» در حال برگزاری است.

برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها با محوریت استادان حوزه و دانشگاه حجج اسلام دسمی، میرمحمدیان، وافی، دکتر شاه‌ابادی، شریف، خالقی‌پور، نوروزی اقبالی و قنبریان گوارشکی از جمله برنامه‌های این دوره است.

 

 بنابراین گزارش، در مراسم افتتاحیه این دوره  حجت‌الاسلام « سعید دسمی» با ترسیم سیمای مسجد در اندیشه امامین انقلاب اسلامی، چگونگی ایفای نقش مسجد در جامعه‌سازی را تبیین کرد.

این استاد حوزه علمیه که در دوره آموزشی مسجد جامعه‌محور سخن می‌گفت، با برشمردن کارکردهای متنوع مسجد در جامعه، لزوم تناسب معماری مسجد با نیازهای مخاطبان آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این نکته که از مسجد در روایات و سیره معصومین(ع) به مثابه تفرجگاه معنوی یاد شده است، بر توجه شهرداری به مسجد در کنار سایر پارکهای تفریحی تأکید کرد.

 حجت الاسلام سعید دسمی در بخش دیگر سخنان خود پس از تشریح ضرورت و اهمیت مسجد، چگونگی تحقق مسجد به مثابه محور جامعه‌سازی را بر اساس اندیشه آیت‌الله شاه آبادی بر محور ولایت و اخوت تبیین کرد.

گفتنی است دوره آموزشی مسجد جامعه‌ساز به همت اندیشکده مسجد پژوهشکده شهید صدر با همکاری مرکز مطالعات ژرفا و اندیشکده ذکر دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) به دو شیوه حضوری و مجازی از ۱۹ تا ۲۱ آبان برگزار می شود.

ارسال نظرات