۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۹۵۱۱۷

ارتش یمن در یک قدمی آزادسازی کامل استان الحدیده

ارتش یمن در یک قدمی آزادسازی کامل استان الحدیده
پس از گزارش رسانه‌ها درباره عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی از غرب یمن، منابع یمنی خبر دادند که ارتش یمن تنها یک گام با آزادسازی کامل استان الحدیده فاصله دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع یمنی، بعدازظهر امروز شنبه، خبر دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند تمام مناطق استان الحدیده (غرب یمن) را به جز یک منطقه پاکسازی کنند.

منابع مذکور در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» در این خصوص خبر دادند که تنها منطقه «الخوخه» در استان الحدیده پاکسازی نشده که انتظار می‌رود این منطقه نیز امروز آزادسازی شود.

منابع یمنی، شامگاه پنجشنبه، خبر داده بودند که نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در اقدامی ناگهانی از ده‌ها موضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده (غرب یمن) خارج شده‌اند.

منابع یمنی با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف پس از خروج از الحدیده، به سمت شهر «المخا» واقع در غرب استان تعز حرکت کرده‌اند، احتمال دادند که هدف از این عقب‌نشینی ناگهانی، کمک به نیروهای دولت مستعفی یمن و حزب اخوانی الاصلاح در مأرب باشد.

المیادین امروز به نقل از منابع یمنی خبر داد که عقب‌نشینی ائتلاف سعودی از سواحل غربی در پی نگرانی آمریکا و امارات از تحولات مأرب صورت گرفته است.

این منابع در این خصوص گفتند:‌ «ائتلاف پس از آنکه دانست آزادسازی ساحل غربی یک استراتژی پس از آزادسازی مأرب است، عقب‌نشینی کرد».

در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای ائتلاف سعودی پیش از متحمل شدن شکستی سخت، هم‌اکنون در حال ساماندهی اوضاع خود در جنوب یمن هستند.

منابع یمنی اضافه کردند که ائتلاف سعودی تمام نیروهای خود از جمله نیروهای «طارق صالح» (از افراد وابسته به متحدان امارات) و «اولویه العمالقه» (تیپ‌های غول‌پیکران)‌ از سواحل غربی یمن خارج کرده و آن‌ها را به سمت عدن (جنوب) یمن برده است.

بر اساس این گزارش، در پی خروج نیروهای ائتلاف، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۷۰۰ کیلومتر در ساحل غربی یمن پیشروی داشته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های یمنی خبر می‌دهند پس از پیشروی چشمگیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، شمارش معکوس برای آزادسازی این استان آغاز شده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات