۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۹۵۱۳۴

حمایت همه جانبه دولت از صنایع خودروسازی کشور

حمایت همه جانبه دولت از صنایع خودروسازی کشور
بررسی قیمت گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید رضا فاطمی امین با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت از صنایع خودروسازی کشور اظهار کرد: سودآوری این صنعت برای دولت سیزدهم اولویت ویژه‌ای دارد و ما با تمام توان این هدف را پیگیری می‌کنیم.

وزیر صمت گفت: یکی از اهداف اصلی که این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه‌ها و اهتمام خودروسازان کشور پیگیری می‌کند، افزایش تیراژ و تولید خودرو است.

وی با اشاره به اخباری که درباره تعیین قیمت خودروها در روزهای اخیر منتشر شده است، افزود: بررسی قیمت گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اواخر هفته گذشته شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو قیمت محصولات داخلی را بین 15 تا 19 درصد (4 میلیون تا 56 میلیون تومان) افزایش داده بودند که واکنش های زیادی از سوی مردم درپی داشته است. توجیه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو افزایش هزینه ها و تولید همراه با زیان اعلام شده و مبنای افزایش قیمت هم تورم بخشی اعلامی بانک مرکزی بوده است.

 باتوجه به دستور رییسی در خصوص افزایش نیافتن قیمت‎ها و اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش خودرو مصوبه ‎ای نداشته، وزارت صمت به خودروسازان دستور داد که هرگونه افزایش قیمت خودرو ملغی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات