۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۶۹۵۱۳۹

بحران مهاجرت در غرب توسط خود غربی‌ها ایجاد شد

بحران مهاجرت در غرب توسط خود غربی‌ها ایجاد شد
رئیس جمهور روسیه گفت که بحران مهاجرت در غرب توسط خود غربی‌ها و جنگ در خاورمیانه از جمله افغانستان و عراق ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اظهار اینکه کشورهای غربی خود بحران مهاجرت را ایجاد کرده‌اند، از حمله ناتو به افغانستان و عراق نام برد.

پوتین به تلویزیون «روسیه 1» گفت: مهم است که به یاد داشته باشید بحران مهاجرت از کجا آمده است. دلایلی نظامی و اقتصادی وجود دارد که این بحران توسط خود کشورهای غربی از جمله کشورهای اروپایی ایجاد شده است.

رئیس جمهور روسیه در توضیح عوامل نظامی این بحران افزود: چون آن‌ها در جنگ عراق شرکت کردند و الان کردهای زیادی از عراق آنجا هستند. غربی‌ها 20 سال در افغانستان جنگیدند و اکنون تعداد افغان‌ها در آنجا بیشتر و بیشتر شده است.

پیش از این نیز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که کشورهای غربی از تجربه 20 سال گذشته در لیبی و سوریه هیچ درس عبرتی نگرفته‌اند و مواضع غیرواقع‌بینانه و عجولانه‌ای در برخورد با وضعیت کنونی در افغانستان اتخاذ کرده‌اند.

همچنین «گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو بر لزوم تلاش مشترک جامعه جهانی برای حل مشکلات انسانی، اجتماعی و اقتصادی افغانستان، جلوگیری از سیل مهاجرت افغان‌ها و همچنین عدم انداختن این مسئولیت بر دوش یکدیگر تأکید کرده بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات