۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۹۵۲۳۰
مدیر حرم حضرت معصومه خبر داد:

برپایی ۳۵ موکب شب رحلت حضرت معصومه

برپایی ۳۵ موکب شب رحلت حضرت معصومه
حجت الاسلام عبدی از برپایی 35 موکب ایرانی و عراقی در حرم مطهر حضرت معصومه در ایام رحلت این بانوی با کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اشرف عبدی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در گفت و گویی در مورد برنامه های حرم، در شب وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: اطعام زائران و عزادارن اعتاب مقدس از سنت‌های حسنه دوستداران اهل بیت(ع) است، از این رو در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) نیز دوستداران اهل بیت(ع) از داخل و خارج ایران برای اطعام زائران و مجاوران در ایام میلاد و رحلت شهادت گونه حضرت معصومه و دیگر ایام عزاداری حضور پیدا می‌کنند و این سنت حسنه را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سنت اطعام در دو سال گذشته به خاطر شیوع کرونا کمرنگ‌تر برگزار شد، افزود: امسال با توجه به شرایط بهتر کرونایی استقبال خوبی شده و ۳۵ موکب در مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برپا خواهد شد که ۱۸ موکب از شهرهای مختلف عراق و ۱۷ موکب هم از شهرهای مختلف داخل کشور هستند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برخی از موکب‌ها در شب و روز رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها و برخی هم از دو روز قبل از رحلت تا دو روز بعد از رحلت برپا خواهند بود و به زائران و مجاوران خدمات رسانی خواهند داشت.

وی با بیان این که برخی از مکان‌ها مشترک بین دو موکب است که یکی قبل از نماز و دیگری بعد از نماز به زائران خدمت رسانی می کنند، گفت: توزیع میوه، میان وعده، چای و غذای گرم از جمله خدماتی است که در این موکب ها به زائران و مجاوران داده می‌شود.

عبدی افزود: به خاطر رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی تمامی موکب‌های داخل حرم مطهر فقط محل توزیع خواهند بود و مراحل پخت و پز و بسته بندی غذا و میان وعده در خارج از حرم انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به محل استقرار موکب‌های داخل حرم مطهر گفت: صحن جواد الائمه علیه السلام، صحن مسجد اعظم، میدان آستانه بین درب یک و دو حرم مطهر، صحن جامع پیامبر اعظم و خیابان شبستان از جمله محل‌های استقرار مواکب خواهند بود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: دغدغه ما این است که اسکان زائران به صورت انفرادی و گروهی را ساماندهی کنیم و از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی برای این امر استفاده شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ذوالفقار نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) بر شما مبارک
1
0