۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۹۵۳۳۱

سیر تا پیاز وام دانشجویی

سیر تا پیاز وام دانشجویی
ثبت‌نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان از اوایل آبان ماه آغاز شده و دانشجویان می‌توانند برای دریافت این وام‌ها به پورتال صندوق رفاه مراجعه و با ثبت درخواست و بارگذاری مدارک وام مورد نظر خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ثبت نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان از اوایل آبان ماه آغاز شده و دانشجویان می‌توانند برای دریافت این وام‌ها به پورتال صندوق رفاه مراجعه و با ثبت درخواست و بارگذاری مدارک وام مورد نظر خود را دریافت کنند.

 

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال جاری ۳۰ درصد به مبلغ وام‌های دانشجویی اضافه کرده و این مبلغ با توجه به نیاز دانشجویان متاهل دو برابر شده است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز اخیرا در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌های کشور گفت: در نیمسال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشگاه‌ها پس از ۳۰ درصد رشد اعتبارات، کلیه وام‌های دانشجویی، وام تحصیلی دانشجویان متاهل را نیز به دو برابر وام تحصیلی مجردان افزایش داده ایم.

وی افزود: وام ودیعه مسکن دانشجویان نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و اگر این وام به صورت گروهی درخواست شود، خیلی راحت می‌توانیم از خارج خوابگاه‌های ملکی بگیریم.

 

منتشر نشود// تمام وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در نیمسال اول بگیرند/ از افزایش دو برابری وام‌های ودیعه مسکن متاهلی تا وام های ضروری+فیلم


خبر خوش رئیس صندوق رفاه برای دانشجویان متاهل

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: پس از ۳۰ درصد رشد کلیه وام‌های دانشجویی، وام تحصیلی دانشجویان متاهل را نیز به ۲ برابر وام تحصیلی مجردان افزایش داده‌ایم. وام ودیعه مسکن در تهران ۳۲ میلیون و در کلان شهر‌ها نیز ۲۶ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام وام دانشجویان از تاریخ ۱۲ آبان ماه آغاز شده و تا اول دی ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و تاکنون ۶۰ هزار دانشجو نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده‌اند و برآورد می‌کنیم که ۱۰۰ هزار نفر تقاضا خواهیم داشت.

گنجی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان در سه بخش اعطای وام و تسهیلات، ارتقای خوابگاه‌ها و ارتقای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری فعالیت دارد، افزود: دانشگاه‌هایی که مشکل خوابگاه یا ارتقای خوابگاه و یا سالن غذاخوری دارند اگر تاکنون اقدامی نکرده‌اند می‌توانند تقاضاهایشان را ارسال کنند تا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار داریم کمک کنیم مشکلاتشان مرتفع شود.

اما وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند دریافت کنند شامل ۵ نوع وام شهریه، تحصیلی، ودیعه مسکن متاهلی، وام ویژه دکتری و وام ضروری است که با توجه به افزایش ۳۰ درصدی برای دانشجویان مجرد و افزایش ۶۰ درصدی برای دانشجویان متاهل به شرح زیر است.

منتشر نشود// تمام وام‌هایی که دانشجویان می‌توانند در نیمسال اول بگیرند/ از افزایش دو برابری وام‌های ودیعه مسکن متاهلی تا وام های ضروری+فیلم

 

اختصاص وام شهریه  یک تا پنج میلیون تومانی به دانشجویان شهریه پرداز

وام شهریه ویژه دانشجویان نوبت دوم مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی، دانشگاه آزاد ، پیام نور، فنی و حرفه ای و دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی پرداخت می شود.

منتشر نشود///

 

وام مسکن متاهلی دو برابر شد

وام ودیعه مسکن متاهلی از جمله وام‌هایی است که صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان متاهل پرداخت می‌کند که نسبت به سال قبل با تغییراتی مواجه شده است که جزئیات آن به شرح زیر است:

 

منتشر نشود///

دانشجویان متاهل برای دریافت وام‌های ودیعه مسکن باید ساکن خوابگاه دانشجویی نباشند و همچنین پس از فارغ التحصیلی باید ودیعه مسکن را به صورت یکجا به صندوق رفاه بازگردانند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
خبرنگارمحترم خبرگزاری رسا با سلام و احترام لطفا یا با روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان تماس بگیرید یا آمار و ارقام درج شده در این خبر را مطابق با خبری که در سایت صندوق رفاه دانشجویان بارگزاری شده است ویرایش و اصلاح فرمایید. سپاسگزارم 89376424
0
0