۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۹۵۵۹۷
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بسیج حافظ مرزهای جغرافیایی، اعتقادی و فرهنگی ملت است

بسیج حافظ مرزهای جغرافیایی، اعتقادی و فرهنگی ملت است
آیت الله حسینی بوشهری گفت: بسیج برای یک دوره دفاعی خاص تشکیل نشده و علاوه بر حفظ مرزهای جغرافیایی کشور باید حافظ مرزهای اعتقادی و فرهنگی ملت هم باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعدازظهر امروز در ساختمان جامعه مدرسین در دیدار سردار سلیمانی رییس بسیج مستضعفین گفت: حضور حضرتعالی در شهر کریمه اهل بیت، شهر مرجعیت و حوزه علمیه نشان از ارتباط وثیق بین بسیجیان و با ارزش های دینی و انقلابی وجود دارد و اعلام یک راه و همدلی به عنوان پشتیبان نظام اسلامی است.

وی با اشاره به جهاد مسلمانان در رکاب پیامبر اظهار داشت: عده ای خدمت نبی مکرم اسلام می آمدند و درخواست وسیله و سازوکاری برای جهاد می کردند، وقتی پیامبر به آنان می فرمود سلاح و مرکبی برای جهاد در دست ندارم که به شما بدهم با چشمان اشکبار برمی گشتند، نمونه های اینچنین در ابتدای دفاع مقدس از رزمندگان و بسیجیان شاهد بودیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه پیامبر به لطف خداوند با امکانات محدود و نفرات معدود در مقابل دشمان و کفار پیروز شدند، اذعان کرد: مینیاتوری از آنچه در عصر پیامبر رخ داده است را در زمان جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان یک حرکتی که از دل مردم برخاست بدون هیچگونه منیت و خودخواهی، کاری را رقم زدند که در مخیله دشمن نمی گذشت و در زمان مذاکرات بین ما و عراق برای آتش بس، صدام اعتراف به شجاعت و ایمان رزمندگان و بسیجیان ایرانی کرده بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماموریت نیروهای بسیجی در کنار نیروهای سپاه و ارتش گفت: بسیج برای یک دوره دفاعی خاص تشکیل نشده است، بسیج علاوه بر حفظ مرزهای جغرافیایی کشور باید حافظ مرزهای اعتقادی و فرهنگی ملت ایران هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت بسیج و شما به عنوان رییس بسیج مستضعفین سخت تر از زمان جنگ تحمیلی است چرا که در آن عصر ساز و کارهای دشمن مشخص بود اما امروز عرصه های جدیدی را باز کرده است و گاهی آثار سلبی و منفی آن از آثار سلبی جنگ تحمیلی بیشتر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آن موقع دشمن با جسم ما کار داشت، ابراز کرد: دشمن امروز فکرها و اندیشه ها را نشانه گرفته است.

وی در ادامه افزود: روستاهایی که به فراخور حالشان می توانند کار اقتصادی انجام دهند، بسیج باید زمینه را برای آنها مهیا کند، باید کاری کرد که مردم بگویند بسیج در کنار ملت است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فضای مجازی اذعان کرد: فضای مجازی در حالیکه فرصت هایی را به همراه دارد اما تهدیدهایی را هم در بر دارد، دشمن در این فضا با شایعه سازی به دنبال سست کردن بنیان اعتقادی ملت ما است، بایستی در این عرصه به موقع و به جا برنامه ریزی کنید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیج باید با قدرت و دقت بالا برنامه های دشمن را رصد کند و به مقابله با آن بپردازد، نهایت تلاشتان این باشد که نگویند این بسیجی و این از مردم است، نباید بین مردم و بسیج صف ایجاد شود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان اظهار کرد: باید به بدنه مردم رفت، چرا که اگر مردم بسیج را از خود ندانند این اول خطر است.

ارسال نظرات