۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۹۵۶۱۱
جنبش جهاد اسلامی:

رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی مرتکب جنایت جنگی می شود

رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی مرتکب جنایت جنگی می شود
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی مرتکب جنایت جنگی می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین امروز پنجشنبه به دنبال شهادت «سامی العمور» اسیر فلسطین، بیانیه‌ای صادر کرد. این جنبش در بیانیه خود آورده است: اقداماتی که صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی انجام می‌دهند جنایت جنگی است.

بر اساس این گزارش، در ادامه بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: اهمال عامدانه رژیم صهیونیستی در ماجرای شهادت سامی العمور کاملاً واضح و آشکار است. جامعه جهانی برای نجات جان اسرای فلسطینی اقدامی انجام دهد.

پیش از این نیز «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس به شهادت العمور واکنش نشان داد. وی گفت: این جنایتی دیگر از سوی اشغالگران صهیونیست است که وحشی‌گری این رژیم و نقض صریح قوانین بین‌الملل و حقوق بشر از سوی آن را ثابت می‌کند.

القانوع تصریح کرد که با شهادت العمور، شمار شهدای جنبش اسیر فلسطین به ۲۲۷ نفر افزایش یافت که این خود گواهی بر جنایات گسترده دشمن صهیونیستی علیه اسرا و رنج و محنت‌های اسرا در داخل زندان‌ها است و نشان می‌دهد که این رژیم تمامی معاهدات و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

سخنگوی جنبش حماس از تمامی نهادهای حقوقی و آزادگان جهان خواست به وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال اسرای فلسطینی و رنج و سختی‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی متحمل می‌شوند، عمل کنند./۹۸۸/

منبع: فلسطین الیوم

ارسال نظرات